Szerző: Bodnár Ádám

2014. január 27. 15:08

Samsung: visszavonulóban a notebookok piacáról

A DigiTimes tajvani ipari lap helyi forrásai szerint a Samsung visszavonulóban van a notebookok piacáról, sikertelen 2013-as éve után egy nagyon visszafogott 2014-et tervez. A cég a windowsos gépek helyett a Chromebookokra fekszik rá.

A Samsung - a lakossági márkaismertségét jól kihasználva - néhány éve tört be a notebookok piacára, több országban pedig szép kereskedelmi sikereket tudott aratni. Ilyen ország volt Magyarország is például, ahogy a koreai cég beverekedte magát az öt legnagyobb gyártó közé.

A lakossági notebook-eladások visszaesése azonban látszólag tervei felülbírálására késztették a vállalatot. A DigiTimes úgy számol, 2013-ra 17 millió noteszgép eladását tűzte ki célul a Samsung, a vállalat azonban nem megfelelően becsülte fel a keresletet, amely részben az általa is forgalmazott tableteknek köszönhetően volt alacsonyabb a vártnál. Tavaly mindössze 12 millió notebookot sikerült eladni a Samsungnak, amivel - az IDC és a Gartner PC-eladási statisztikáiból kiindulva - a részesedése 2 százalék körül volt globális léptékben.

A HWSW korábban már írt arról, a magyar piacot elhagyhatja a cég a vártnál kisebb siker miatt - ezt az értesülést a vállalat nem kommentálta. Elképzelhető, hogy a globális sikertelenség a nemzetközi stratégiát is átgondolásra késztette, a PC-piacon a Samsung a kihívók közé tartozik, komoly tapasztalattal rendelkező vállalatok ellen kell versenyeznie (pl. HP, Dell, Lenovo), miközben a PC-ken elérhető nyereség egyre kevesebb. A Samsung számára racionális döntés lenne erőforrásait a jobban jövedelmező területekre koncentrálni, mint amilyenek például a tabletek és okostelefonok, amelyek piacán meghatározó szereplő.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A DigiTimes úgy tudja, idén már csak 7 millió notebook eladását tervezi a Samsung, vagyis több mint 40 százalékkal kevesebb gép szállításával számolnak Szöülban, miközben a piac - a meghatározó elemzők szerint - enyhén növekedni fog. A koreai vállalat már nem is tervez "hagyományos" notebookot piacra dobni, inkább a Chromebookokra koncentrál - ez egy viszonylag friss szegmens, egyelőre kevés szereplővel és nagy növekedési potenciállal.

Chrome OS-t futtató konfigurációk egyre több PC-gyártó kínálatában tűnnek fel, a Samsung mellett a Dell, a HP, az Acer, az LG és a Toshiba is piacra dobott már ilyen modelleket, amelyek a Google és általában a webes alkalmazások fejlődését meglovagolva próbálnak elcsábítani (a Windows 8-ban esetleg csalódott) vásárlókat.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról