Szerző: Bodnár Ádám

2014. január 27. 15:08:00

Samsung: visszavonulóban a notebookok piacáról

A DigiTimes tajvani ipari lap helyi forrásai szerint a Samsung visszavonulóban van a notebookok piacáról, sikertelen 2013-as éve után egy nagyon visszafogott 2014-et tervez. A cég a windowsos gépek helyett a Chromebookokra fekszik rá.

A Samsung - a lakossági márkaismertségét jól kihasználva - néhány éve tört be a notebookok piacára, több országban pedig szép kereskedelmi sikereket tudott aratni. Ilyen ország volt Magyarország is például, ahogy a koreai cég beverekedte magát az öt legnagyobb gyártó közé.

A lakossági notebook-eladások visszaesése azonban látszólag tervei felülbírálására késztették a vállalatot. A DigiTimes úgy számol, 2013-ra 17 millió noteszgép eladását tűzte ki célul a Samsung, a vállalat azonban nem megfelelően becsülte fel a keresletet, amely részben az általa is forgalmazott tableteknek köszönhetően volt alacsonyabb a vártnál. Tavaly mindössze 12 millió notebookot sikerült eladni a Samsungnak, amivel - az IDC és a Gartner PC-eladási statisztikáiból kiindulva - a részesedése 2 százalék körül volt globális léptékben.

A HWSW korábban már írt arról, a magyar piacot elhagyhatja a cég a vártnál kisebb siker miatt - ezt az értesülést a vállalat nem kommentálta. Elképzelhető, hogy a globális sikertelenség a nemzetközi stratégiát is átgondolásra késztette, a PC-piacon a Samsung a kihívók közé tartozik, komoly tapasztalattal rendelkező vállalatok ellen kell versenyeznie (pl. HP, Dell, Lenovo), miközben a PC-ken elérhető nyereség egyre kevesebb. A Samsung számára racionális döntés lenne erőforrásait a jobban jövedelmező területekre koncentrálni, mint amilyenek például a tabletek és okostelefonok, amelyek piacán meghatározó szereplő.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A DigiTimes úgy tudja, idén már csak 7 millió notebook eladását tervezi a Samsung, vagyis több mint 40 százalékkal kevesebb gép szállításával számolnak Szöülban, miközben a piac - a meghatározó elemzők szerint - enyhén növekedni fog. A koreai vállalat már nem is tervez "hagyományos" notebookot piacra dobni, inkább a Chromebookokra koncentrál - ez egy viszonylag friss szegmens, egyelőre kevés szereplővel és nagy növekedési potenciállal.

Chrome OS-t futtató konfigurációk egyre több PC-gyártó kínálatában tűnnek fel, a Samsung mellett a Dell, a HP, az Acer, az LG és a Toshiba is piacra dobott már ilyen modelleket, amelyek a Google és általában a webes alkalmazások fejlődését meglovagolva próbálnak elcsábítani (a Windows 8-ban esetleg csalódott) vásárlókat.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 06:51

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.