Szerző: Vörös Péter

2000. szeptember 13. 23:39

Idén több, mint 30%-kal nő a laptop forgalom

A DisplaySearch piackutató cég legfrissebb jelentése szerint idén 31,5%-kal 24,4 millió darabra nő a globális laptop forgalom, ami közel egynegyede a kb. 100 millió darab összes idén eladott PC-nek. A TFT LCD kijelzők ez év eleji hiánya ellenére a passzív mátrixos LCD eladások tovább csökkentek: a második negyedévben például az összes LCD forgalom 9,7%-a volt ilyen kijelző, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszak 13%-ával.

A DisplaySearch piackutató cég legfrissebb jelentése szerint idén 31,5%-kal 24,4 millió darabra nő a globális laptop forgalom, ami közel egynegyede a kb. 100 millió darab összes idén eladott PC-nek. A TFT LCD kijelzők ez év eleji hiánya ellenére a passzív mátrixos LCD eladások tovább csökkentek: a második negyedévben például az összes LCD forgalom 9,7%-a volt ilyen kijelző, szemben az egy évvel korábbi hasonló időszak 13%-ával.

A DisplaySearch notebook jelentés szerint a második negyedévben a vezető globális TFT LCD laptop szállító a Dell volt, 16%-os piaci részesedéssel, míg a Toshiba végzett a második helyen 12%-kal és az IBM a harmadikon 11%-kal. Kijelző méretre lebontva a helyzetet a 14,1" ill. 15"-os laptop-oknál a Dell vezetett, míg a 13,3"-os kategóriában az IBM. A 12,1"-os laptop-oknál a Toshiba vezet, míg a 12,1"-nál kisebb laptop-oknál a Sony a piacvezető. A DisplaySearch szerint a 14,1" ill. nagyobb kijelzős laptop-ok adták az összes szállítás 54%-át a második negyedévben, ez kétszerese az egy évvel korábbi hasonló időszakban elért 26,1%-hoz képest.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról