Szerző: Gálffy Csaba

2013. november 07. 14:50:00

Egyesíti a fejlesztői előfizetéseket a Microsoft

Fokozatosan összeolvad a Windows Store és a Windows Phone Store, előbb a boltok üzemeltetését, mostantól pedig a fejlesztői fiókokat is összeolvasztotta a Microsoft. Drámai változás nincs, ha eddig csak az egyikért fizettünk, mostantól a másikat megkapjuk ingyen.

A Microsoft megkezdte a Windows és a Windows Phone fejlesztői szempontú összevonását az alkalmazásboltokhoz tartozó előfizetések oldalán is. A cég már korábban egybegyúta a két boltért felelős marketing- és üzemeltető csapatot, ennek első eredménye a fejlesztői fiókok összevonása, a további egységesülésre azonban még várni kell.

A most bejelentett újdonságok röviden: a regisztrált Windows Store fejlesztők ugyanebből a fiókból, további költségek nélkül feltölthetnek alkalmazásokat a Windows Phone Store-ba is, és ez visszafelé is érvényes, a mobilos fejlesztők immár a PC-s, tabletes alkalmazásokat küldhetik be. Az új regisztrálók és az előfizetést megújító fejlesztők egy Microsoft-fiókból megtehetik ezt, a fizetési adatokat is csupán egyszer kell megadni, valamint az egyéni 19 dolláros és a céges 99 dolláros évi előfizetési díjat is csak egyszer kell befizetni. A mindkét szolgáltatásra párhuzamosan előfizető fejlesztőknek a Microsoft egy vouchert küld emailben, amely egy éves ingyenes előfizetést nyújt, miután lejár a már kifizetett periódus.

Érdemes megjegyezni, hogy az egyéni és a céges kontó között nem csak a fejlesztő jogi személyisége a különbség, a feltöltött appok által elérhető képességek és számos egyéb tekintetben is különbség van a "fapados" és a teljes értékű előfizetés között.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel.

Nehéz elképzelni, hogy ez egy komoly fejlesztőnek problémát jelentene, de a Microsoft mostantól bevezette a kártyás azonosítást a Windows Phone-fejlesztők számára is, az összevonásnak megfelelően immár nem csak a Windows Store, hanem a Windows Phone Store esetében is szükség van egy érvényes bank- vagy hitelkártyára, amelyen keresztül a cég a fejlesztő azonosítását végzi el. Fontosabb változás lehet, hogy az összevont fiók eléréséhez további, a helyi adózáshoz szükséges információkat kell megadni, erre a Store működéséhez van szükség.

Egy bolt!

A két bolt összefonódása lépésenként halad. A Windows Store és a Windows Phone Store továbbra is külön Dev Center Dashboard fejlesztői felülettel rendelkezik, amelyen keresztül a boltba feltöltött alkalmazások kezelhetőek, függetlenül attól, hogy a regisztrációkat már összevonta a Microsoft. A hosszútávú cél a két bolt fokozatos egyesítése, nagyjából az Apple App Store mintájára, amely egyetlen forrásból szolgálja ki a tabletes és a telefonos alkalmazásokat is. Az egyelőre nem világos, hogy a felhasználók számára ennek lesz-e előnye, a Microsoft lehetővé teszi-e, hogy a tabletre megvásárolt appot ingyen letölthessük a telefonra (és fordítva), ahogy az Apple ökoszisztémája esetében lehetséges. Az Android ebben a tekintetben az extrém példa, a Google rendszerén egyáltalán nincs különbség tablet és telefon között, az átjárás ott tökéletesen súrlódásmentes.

A Microsoft stratégiája abszolút logikus. A Windows Phone és a Windows RT azonos kernelre épül, a két platform pedig méret tekintetében is összeért mára, a telefonok már elérték a 6 hüvelykes méretet, az RT pedig már támogatja a 7-8 hüvelykes tableteket is. Terry Myerson, a Microsoft új operációs rendszerek fejlesztését végző divíziójának feje már korábban kimondta, hogy a Windows RT jövője a Windows Phone, a két platform API-k dolgában is egységessé válik a közeljövőben, így a ma is roppant egyszerű Windows-Windows Phone portolás teljesen feleslegessé válik. A nagyobb kijelzővel rendelkező tabletek és az érintőkijelzős PC-k esetében így is szükséges lesz új felületet tervezni a telefonos helyett, az API-szintű kompatibilitás azonban így is átájárhatóbbá fogja tenni a két rendszert.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 03:13

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.