Szerző: Dojcsák Dániel

2013. augusztus 22. 12:08

Bankkártya helyett profilképpel is fizethetnek az angolok

Egyre vadabb ötletek jelennek meg a mobilfizetés területén, holott még az alapvető módszerek sem működnek hibátlanul, a felhasználóknak még az is túl sok, ha nem egy műanyaglappal, hanem egy okostelefonnal fizetnek a pénztárnál. Ehhez képest a PayPal Európába is elhozza a profilképes azonosításos rendszerét.

A brit vásárlók elvileg otthon hagyhatnák mostantól a pénztárcájukat és bizonyos boltokban fizethetnek az “arcuk felmutatásával” is. A PayPal alkalmazása leegyszerűsíti a vásárlási folyamat azonosítási részét, kihagyva a bonyolult és drága kártyatársaságot a játszmából, legalábbis helyi szinten.

A vásárlók természetesen előzetesen be kell kössék kártyájukat vagy valamilyen fizetőeszközt a PayPal fiókjuk mögé, illetve le kell tölteniük Androidot iOS-t vagy Windows Phone-t futtató okostelefonjukra a PayPal-alkalmazást. A boltba besétálva mielőtt elkezdenénk fogyasztani, egyszerűen csak be kell jelentkezni az alkalmazáson keresztül a kereskedelmi egységbe. Ekkor az eladó kap egy értesítést és a nevünk, profilképünk is megjelenik nála. Ezután a pénztáros a fizetéskor csak tájékoztatja a vevőt arról, hogy mennyi a végösszeg és egy összekacsintás után csak rá kell bökni a kijelzőn a fotóra és a PayPal máris zárolja az adott összeget. Persze a tranzakcióról a vevő is kap egy értesítést, illetve egy számlát is e-mailben.

Barátkozós fizetés

Fontos, hogy itt nem a fotónk veszi át a mágnescsík vagy a chip szerepét az azonosításban, ahogyan az néhány másik esetben. Nem kell kamera elé állni és nem is játszható ki egy fotó felmutatásával a rendszer. Egyrészt azért, mert a pénztáros csak az ottlévő, bejelentkezett ügyfelek közül válogathat, másrészt nem túl életszerű, hogy valaki másról felmutatunk egy fotót és a pénztáros ezt elfogadná. Sőt, egyáltalán nem életszerű, hogy a nagyon klasszikus, személyes, a készpénzes fizetés lépéseit imitáló rendszert bármelyik oldalról ki lehessen játszani.

Egyrészt a felhasználó nem jelentkezik be olyan kereskedőhöz, akiben nem bízik, másrészt a kereskedőnek nem érdeke, hogy egy alaposan naplózott rendszerben verjen át bárkit, hiszen a csalás azonnal kiderül. A rendszer mondhatni szerethető, a kis forgalmú kávézók, kocsmák, boltok számára ideális, a forgalmas, személyes kapcsolatra nem építő kereskedelmi egységekben természetesen nem működőképes.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az USA-ban már több ezer kisebb üzletben elérhető ez a megoldás, s most a londoni Richmondból indulva Angliában is egyre több helyen megjelenhet. A PayPal szerint a legnagyobb előnye a rendszernek, hogy az üzletek tulajdonosai könnyen képesek integrálni a meglévő kasszarendszerbe a megoldást, a pénztárosok betanítása végtelenül egyszerű és a fizetés sokkal gyorsabb mint bármilyen készpénzes vagy kártyás tranzakció. Ennél is fontosabb talán, hogy az üzlet és a vevő között egy szorosabb személyes kapcsolat alakul ki.

Igaz, a vásárló részéről is szükség van nyitottságra, hiszen a klasszikus fizetési megoldásoktól ez egy merőben különböző megoldás. Kicsit ahhoz a módszerhez hasonlít, mint amikor egy amerikai bárban a betérő vendégek a pultban leadnak egy hitelkártyát, amire a végén a fogyasztást terhelik. Az érintés nélküli kártyákkal való fizetésnél a mechanizmus azonos a korábbiakkal, csak az alkalmazott technológia változott, itt viszont maguk a lépések is különbözőek. A mobilos technológia azonban lehetővé teszi, hogy valódi fejlődés legyen a fizetési megoldásokban és ne csak egyszerűen a meglévő bankkártyánkat tuszkoljuk bele a mobilba vagy a SIM-kártyába. A PayPal szerint a britek 2016-ban már valóban otthon hagyhatják a pénztárcájukat és minden tranzakciót intézhetnek mobiljuk segítségével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról