Szerző: Koi Tamás

2013. július 24. 12:54

Sokat markolt, de keveset fogott az LG

Rekord mennyiségű okostelefonon adott túl az LG Electronics az áprilistól június végéig tartó második negyedévben. Az okostelefon-részleg az év eleje óta brillírozik, a tévék azonban nem mentek jól és a készülékek után realizálható nyereség is jelentősen csökkent, a teljes cég nyeresége ezért összességében csökkent.

Egyre jobban megy az LG Electronics okostelefonokat gyártó részlegének, ennek ellenére a rekord forgalom sem volt elég ahhoz, hogy a koreai gyártó éves szinten profitnövekedést érjen el - derül ki a társaság most kiadott második negyedéves üzleti jelentéséből. A vállalat az április elejétől június végéig tartó pénzügyi időszakban abszolút rekordnak számító, 12,1 millió okostelefont adott el, ami több mint a duplája a tavalyi értékesített mennyiségnek - ezzel a cég az okostelefon-piacon a harmadik helyet foglalhatja el az Apple (31,2 millió készülék) és a Samsung (körülbelül 75 millió okostelefon) mögött.

A társaság minden bizonnyal az okosan felépített termékportfóliónak köszönhető visszatérését: az olcsóbb, L-, II- és F-sorozatú termékek jól fogynak a fejlődő országokban, ezzel jelentősen hozzájárulva a szállítási volumen növekedéséhez, miközben a G-sorozatú csúcskategóriás okostelefonok nem csak a cég versenyképességét, hanem az egy készülékre jutó átlagos árbevételt is növelik. A vállalat idén szeptemberben várja az új csúcskategóriás mobil, a G2 megjelenését, melytől az eladások további fellendülését reméli a cég. Az LG az idei évben összességében 45 millió okostelefon értékesítésével számol - ez 70 százalékkal több, mint a korábbi előrejelzés.


Meghívó a G2 leleplezésére: mindent beleadnak

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az okostelefonok szegmensében tapasztalható rendkívül kiélezett verseny azonban rányomta a bélyegét a nyereségességre. A profitmarzs készülékenként éppen hogy elérte a 2 százalékot, ez fele az előző negyedévi eredménynek. Elemzők szerint nem feltétlenül szerencsés taktika az LG részéről, hogy a vállalat a következő időszakban gyakorlatilag mindent egy készülékre, a már említett LG G2-re tesz fel, az olcsóbb modellek pedig hiába fogynak jól, hosszabb távon nehéz rajtuk keresztül jelentős nyereséget hozni.

A teljes cég forgalma a második negyedévben 1523 milliárd koreai won volt, több mint tíz százalékkal több, mint egy évvel korábban és 8 százalékkal több, mint az előző negyedévben. Éves szinten ugyanakkor mind az üzemi eredmény mind a nettó eredmény visszaesett, előbbi 527-ről 479 milliárd wonra (428 millió dollár), utóbbi 169-ről 156 milliárd wonra (140 millió dollár). A számokat a tévékészülékeket és más megjelenítőket gyártó részleg húzta le leginkább, az egység üzemi eredménye éves szinten csaknem a harmadára esett vissza.

a címlapról