Szerző: Gálffy Csaba

2013. július 18. 16:49

Kiszáll a telefongyártásból az NEC

Az androidos okostelefonok sem mentették meg a hazai piacra koncentráló NEC-t, a Lenovo pedig végül kifarolt a hosszú tárgyalásokból. Maradnak a hagyományos eszközök, a szabadalmakat pedig igyekeznek értékesíteni.

Megszakadtak az NEC és a Lenovo közti tárgyalások a japánok okostelefonos részlegének vegyesvállalattá alakításáról. A Nikkei gazdasági napilap által megszerzett információk szerint a japánok az NEC Casio Mobile Communications vállalatban igyekeztek többségi részesedést eladni a Lenovónak, a tavaly óta folyó tárgyalások azonban nem vezettek eredményre.

A kiszivárgó tervek szerint most a japánok leállítják az okostelefonok veszteséges gyártását és ehelyett a hagyományos, "buta" modellekre fókuszálnak, illetve igyekeznek pénzzé tenni a felhalmozott szellemi tulajdont, szabadalmakat is. A cég alkalmazottjaira várhatóan nem vár elbocsátás, azokat a konszern más érdekeltségei szívják fel majd.

NEC Medias PP N-01D - Android alapokon.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az NEC, amely néhány éve a szolgáltatói rendelésekre gyártott készülékeivel még piacvezető volt a japán piacon, mára sokadrangú játékossá vált, részesedése pedig 5 százalék körülire zsugorodott, annak ellenére, hogy a cég időben fogadott az Android térnyerésére. Az említett NEC Casio Mobile Communications cégben érdekeltsége van a Hitachinak is a NEC és a Casio mellett. A közös vállalat az elmúlt években nem talált magára, eladásai összerogytak, annak ellenére, hogy az okostelefonos piac robbanásszerűen nőtt.

A Lenovo és az NEC a PC-gyártás területén igen sikeresen együttműködik, a két cég vegyesvállalatot alakított a Lenovo vezetése alatt. Az üzlet eredményeképp a Lenovo egy csapásra piacvezető lett a japán piacon. Valószínűleg ezt a modellt követte volna az okostelefonok gyártása is, a felek azonban az árban és a szellemi tulajdon sorsában nem tudtak kiegyezni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról