Szerző: Koi Tamás

2013. július 5. 12:22

Hatvanmillió forintba került a szerződésbontás a UPC-nek

Jelentős összegű büntetést szabott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a UPC Magyarország Kft-re, amiért a kábelszolgátató tavaly jogszerűtlenül bontott fel és kötött újra szerződéseket ügyfeleivel.

Hatvanmillió forintra büntette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a UPC Magyarország Kft.-t annak a vizsgálatnak a részeként, melyet tavaly hivatalból indított az előfizetői szerződések egyoldalú felbontása és újrakötése miatt. A hatóság szerint ez az eljárás súlyosan sértette mintegy 800 ezer előfizető érdekeit, mivel figyelmen kívül hagyta az előfizetői szerződések közös megegyezéssel történő megszüntetésére vonatkozó törvényi rendelkezéseket.

Az ügy kezdete tavaly őszre nyúlik vissza, a UPC a novemberi számlalevéllel az előfizetők részére kiküldött értesítésben a korábban megkötött szerződés közös megegyezéssel történő felbontását, majd minden tekintetben ugyanolyan feltételekkel, ráutaló magatartással történő újrakötését ajánlotta. A szolgáltató a levélben arról tájékoztatta az ügyfeleket, hogy ha azok továbbra is használják a szolgáltatást, illetve befizetik a számlát, automatikusan elfogadják az új feltételeket, vagyis az új szerződés létrejön ráutaló magatartással.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A hatóság már ekkor kiadott egy előzetes állásfoglalást, melyben az állt, hogy a ráutaló magatartással létrejött szerződések kevesebb védelmet nyújtanak az előfizetők számára mint a jelenlegi írásban vagy szóban megkötött szerződéseik, mivel azok több szabály alól kivételt képeznek. Az NMHH ezért arra hívta fel az ügyfelek figyelmét, hogy alaposan olvassák el a tájékoztató levelet, és amennyiben nem értenek egyet a benne foglaltakkal, feltétlenül jelezzék a szolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségeinek valamelyikén.

A szolgáltató a hatóság által most kiszabott bírsággal kapcsolatban lapunk kérésére külön állásfoglalásban jelezte, a UPC a szerződésállományának egységesítése, illetve az egyszerűbb, hatékonyabb ügyfélkiszolgálás és kapcsolattartás érdekében ajánlott fel tavaly novemberben szerződésmegújítást az előfizetőinek. A szerződés új módon való megkötése kizárólag formai változást jelentett, ami sem a csomagokat, sem a szolgáltatást nem érintette, és minden más feltétel is teljesen változatlan maradt.

A UPC közölte, a mostani, büntetéssel lezárult vizsgálat során mindvégig együttműködött a hatósággal, megállapodást kötött a média- és hírközlési biztossal, és a jövőben is ezen elveknek, valamint a jogszabályoknak megfelelően fog eljárni. A társaság ugyanakkor hozzátette, a büntetési összeg befizetése mellett megvizsgálja a határozattal kapcsolatos fellebbezési lehetőségeket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról