Szerző: Koi Tamás

2013. május 17. 14:02

A magyar vásárlók harmada nem internetezik az okostelefonján

A magyar felnőtt lakosság 29 százaléka rendelkezett tavaly év végén okostelefonnal, a penetráció pedig folyamatosan nő, derül ki az eNet kutatásából. Eddig a megállapításban semmi meglepő nincs, annál inkább érdekes tény, hogy a tulajdonosok nem egészen kétharmada internetezik csupán az okostelefon segítségével.

Magyarországon tavaly év végén 6,8 millió hagyományos és 2,4 millió okostelefon volt használatban - állítja az eNET jelentése, melyet a Magyar Telekommal együttműködve állított össze. A férfiak, a fiatalok, a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fővárosban és a megyeszékhelyeken lakók körében átlag feletti az okostelefon-használat. Az alkalmazások letöltéséből kiderül, hogy ők intenzívebb mobilhasználók is.

A 2,4 milliós bázis ugyanakkor valamelyes kevesebb, mint amennyit az eNET tavaly novemberben a karácsonyi szezont megelőzően prognosztizált a tavalyi év végére. A kutatócég akkor egy előrejelzésében úgy vélte, hogy év végére a használatban lévő okostelefonok száma elérheti majd a 2,9 milliót - Kis Gergely, a kutatócég ügyvezetője lapunk kérdésére elmondta, a félmilliós különbséget az okozza, hogy az akkori definíciók szerint egy szélesebb halmaz alkotta az okostelefonokat.


Szokott-e internetezni a mobiltelefonján? (az igen válaszok aránya)
Forrás: eNET

A mostani kutatás egyik legérdekesebb pontja a telefonos internethasználatra vonatkozik: az eNET szerint a magyar okostelefon-tulajok több mint harmada saját bevallása szerint egyáltalán nem internetezik a készülékén, sem mobilnettel, sem pedig Wi-Fi-n keresztül. Nem túl meglepő módon az iskolázott, fővárosi férfiak körében a legnépszerűbb a telefonos internetezés, míg a legkisebb mértékben értelemszerűen a vidéken élő, alapfokú végzettségű idősebb korosztály tagjai élnek ezzel a lehetőséggel.

Fejlesztő vagy? Segíts! Hack the Crisis. Gyere hétvégén fejleszteni, csatlakozz a hazai fejlesztői közösséghez!

A tradicionális okostelefon-funkciók közül továbbra is az e-mail elérés a legnépszerűbb, a tulajdonosok 53 százaléka kapja meg a mobiljára is az e-maileket, míg a közösségi oldalakat 45 százalékuk használja. A Facebookot valamivel több mint 1,2 millió felhasználó nézi okostelefonján is Magyarországon - áll az eNET kutatásában. A cég korábbi vizsgálatai alapján a legnépszerűbb tartalomfogyasztási módok közé tartozik okostelefonon a zenehallgatás és a játék, tavaly a felhasználók 73 százaléka heti rendszerességgel hallgatott zenét és 54 százalékuk játszott a telefonján.

Az okostelefonok fokozatos térnyerése mellett egyre többen használják több eszköz közt megosztva az előfizetésüket. A felmérés szerint egyre népszerűbbek a szolgáltatók úgynevezett MultiSIM-ajánlatai, melyek lehetővé teszik, hogy egy egyéni előfizetéshez társított adatforgalmat több SIM közt is szétoszthasson a felhasználó. Így míg a központi SIM-et például okostelefonjában, vagy akár hagyományos mobiljában használja, addig a második kártya bekerülhet egy tabletbe, netán egy USB-s modembe.

a címlapról