Csinos túratelefon a BMW tervezőitől
Strapabíró androidos okostelefont ígér a kiugrott Nokia-dolgozók által alapított ADAIA. A cég a BMW Group DesignworksUSA-vel együttműködve fejleszti a készüléket, ami nemcsak erős és okos, de még szép is lesz, térerő híján pedig műholdas kapcsolatot használ majd.
A BMW Group DesignworksUSA, a BMW Group leányvállalata és a viszontagságos körülmények közötti használatra szánt telefonokat tervező, ex-Nokia-alkalmazottak által alapított ADAIA tegnap bejelentette együttműködési szándékát. Az ADAIA kifejezetten extrém sportolóknak, túrázóknak és kirándulóknak kifejlesztett telefonjai nemcsak brutális strapabíróságot, de a civilizációtól távoli, gyenge térerővel rendelkező helyeken is megbízható kapcsolat és műholdalapú, adott esetben életmentő funkciókat is ígérnek.
A két cég együttműködésének első gyümölcse Androidot futtat majd, és ha sikerül beváltania a két vállalat hozzá fűzött reményeit, harmóniát teremthet a sziklafalak, hullámok és a munkahelyi használat között. A kütyü felhasználói kétféle felhasználói felület, az "Adventure" (kaland) és "Office" (irodai) módok között váltogathatnak. Ahol a térerőt teljesen el kell felejteni, az ADAIA telefonja műholdas elérést alkalmaz, beleértve a GPS keresést is, amivel vészhelyzet esetén segítség hívható. Az ilyen helyzetekre, egy dedikált “SOS” gomb is kerül a készülékre.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az akkumulátor egy lépésben lesz cserélhető, anélkül hogy az megszakítaná a telefon működését - állítja a cég. A biztonságról és a kíváncsi behatolók távoltartásáról több beépített, katonai szintű biztonsági alkalmazás gondoskodik. Ha hihetünk az ígéreteknek, az okostelefon mindenféle szabadtéri kihívással képes lesz megbirkózni. Megépítésénél a repülőgépeknél és az orvosi készülékekben elterjedt anyagokat használják, hogy a végeredmény egyszerre legyen könnyű és masszív. A kütyü oldalán elhelyezett fogófelület kesztyűben, és puszta kézben is megfelelő tapadást biztosít. A hátlapot a természetes domborzat ihlette, amitől az már külsőre is "kalandos" megjelenést kap.
Heikki Sarajärvi, az ADAIA vezérigazgatója és társalapítója elmondása szerint akkor jött rá, hogy szükség van egy hasonló eszközre, amikor egy éven belül a negyedik okostelefonját törte porrá vitorlázás közben. A masszív felépítéshez ugyanakkor vonzó, "ikonikus" külső kell hogy társuljon, hogy a vásárlók használni is akarják a készüléket. A forma és a funkció egységének megvalósítása céljából vonták be a BMW Group által 1995-ben megvásárolt DesignworksUSA-t a tervezésbe. A vállalat negyven éve dolgozik design területen, és olyan cégekkel dolgozott együtt mint Coca Cola, a HP, a Siemens vagy a Microsoft.