Szerző: Koi Tamás

2013. május 03. 13:49:00

Átrendeződhetnek idén a tévépiaci erőviszonyok

Márciusban a tévéző magyarországi háztartások csaknem kétharmada digitális vétellel nézett műsorokat - az évek óta zajló digitalizálódási trend a digitális átállással idén jelentősen felgyorsulhat, ezzel párhuzamosan át is rendeződhetnek bizonyos piaci erőviszonyok.

A tavasz első hónapjában is folytatódott a magyarországi tévészolgáltatások piacának komótos, de határozott digitalizálódási folyamata, mely az idén két ütemben esedékes digitális átállás hatására a nyáron, illetve ősszel jelentősen gyorsulhat. Számottevően ugyanakkor továbbra is csak a kábeles piac tudott nőni, a műholdas műsorszórás hosszú ideje stagnál, míg a fizetős DVB-T rendszerben működő MinDig TV Extra szolgáltatás az előfizetők számát tekintve egyre közelebb kerül a százezres lélektani határhoz.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által múlt héten közzétett statisztikagyűjtemény leginkább figyelemre méltó pontja, hogy a technológiafüggetlen magyarországi tévépiac legnagyobb szereplői közt történt egy helycsere: a Magyar Telekomnak összességében minimálisan bár, de több ügyfele van, mint a DIGI-nek, ezzel az RCS/RDS tulajdonában álló szolgáltató a második helyről visszaszorult a harmadikra a UPC és a Telekom mögött.

Az NMHH gyorsjelentése szerint valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC továbbra is piacvezető, piaci részesedése 26,7 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése pedig a vizsgált hónapban 23,1 százalék volt. A vezetékes szolgáltatások piacán ugyanez az erősorrend, itt a UPC részesedése 27,4 százalék, második helyen a Magyar Telekom áll 20,4 százalékkal, ezt követi a DIGI 18,2 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,1 százalékkal.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A vezeték nélküli tévészolgáltatások, tehát a DVB-S, fizetős DVB-T és mikrós elérések piacán a DIGI egyelőre tartja első helyét, a szolgáltató ugyanakkor itt is folyamatosan teret veszít. A DIGI részesedése 34,3 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25 százalék volt a harmadik hónapban. A MinDig TV Extra részesedése 8,8 százalék a Hello Digital szolgáltatás 2,5 százalékon áll március végén.

A piac elmozdulása a digitális kábelszolgáltatások irányába különösen figyelemre méltó ma Magyarországon. Míg egy évvel ezelőtt alig több mint 25 százalékos volt a digitális kábeltévé vagy IPTV tecnológia penetrációja, addig ma meghaladja a 30 százalékot. Közben az analóg kábeltévé-előfizetések száma nagyjából ugyanilyen arányban csökken, vagyis aki korábban analóg kábeltévét használt, az szinte kizárólag valamilyen digitális kábeles technológiára hajlandó áttérni.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 14:35

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.