Szerző: Koi Tamás

2013. május 3. 13:49

Átrendeződhetnek idén a tévépiaci erőviszonyok

Márciusban a tévéző magyarországi háztartások csaknem kétharmada digitális vétellel nézett műsorokat - az évek óta zajló digitalizálódási trend a digitális átállással idén jelentősen felgyorsulhat, ezzel párhuzamosan át is rendeződhetnek bizonyos piaci erőviszonyok.

A tavasz első hónapjában is folytatódott a magyarországi tévészolgáltatások piacának komótos, de határozott digitalizálódási folyamata, mely az idén két ütemben esedékes digitális átállás hatására a nyáron, illetve ősszel jelentősen gyorsulhat. Számottevően ugyanakkor továbbra is csak a kábeles piac tudott nőni, a műholdas műsorszórás hosszú ideje stagnál, míg a fizetős DVB-T rendszerben működő MinDig TV Extra szolgáltatás az előfizetők számát tekintve egyre közelebb kerül a százezres lélektani határhoz.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által múlt héten közzétett statisztikagyűjtemény leginkább figyelemre méltó pontja, hogy a technológiafüggetlen magyarországi tévépiac legnagyobb szereplői közt történt egy helycsere: a Magyar Telekomnak összességében minimálisan bár, de több ügyfele van, mint a DIGI-nek, ezzel az RCS/RDS tulajdonában álló szolgáltató a második helyről visszaszorult a harmadikra a UPC és a Telekom mögött.

Az NMHH gyorsjelentése szerint valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC továbbra is piacvezető, piaci részesedése 26,7 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése pedig a vizsgált hónapban 23,1 százalék volt. A vezetékes szolgáltatások piacán ugyanez az erősorrend, itt a UPC részesedése 27,4 százalék, második helyen a Magyar Telekom áll 20,4 százalékkal, ezt követi a DIGI 18,2 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,1 százalékkal.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A vezeték nélküli tévészolgáltatások, tehát a DVB-S, fizetős DVB-T és mikrós elérések piacán a DIGI egyelőre tartja első helyét, a szolgáltató ugyanakkor itt is folyamatosan teret veszít. A DIGI részesedése 34,3 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25 százalék volt a harmadik hónapban. A MinDig TV Extra részesedése 8,8 százalék a Hello Digital szolgáltatás 2,5 százalékon áll március végén.

A piac elmozdulása a digitális kábelszolgáltatások irányába különösen figyelemre méltó ma Magyarországon. Míg egy évvel ezelőtt alig több mint 25 százalékos volt a digitális kábeltévé vagy IPTV tecnológia penetrációja, addig ma meghaladja a 30 százalékot. Közben az analóg kábeltévé-előfizetések száma nagyjából ugyanilyen arányban csökken, vagyis aki korábban analóg kábeltévét használt, az szinte kizárólag valamilyen digitális kábeles technológiára hajlandó áttérni.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról