Szerző: Gálffy Csaba

2013. április 9. 16:01

Nagyon nem megy a HTC-nek

Nem szolgált jó hírekkel a tajvani telefongyártó a befektetőknek és rajongóknak. A pénzügyi eredmények hajszállal maradtak a veszteség fölött, a One elcsúszása megpecsételte a negyedév sorsát.

Hajszálvékony nyereséget mutatott fel a HTC az év első három hónapjára. Az előzetes pénzügyi jelentés szerint a gyártó 42,8 milliárd tajvani dolláros bevételt ért el, emellett sikerült 85 millió tajvani dolláros profitot kicsikarni. Amerikai dollárra fordítva a bevétel 1,42 milliárd dollárt, a profit pedig 2,8 millió dollárt tett ki. Összehasonlításképp a tavalyi év hasonló időszakában a bevétel 67,8 milliárd tajvani dollárt, a profit pedig 4,5 milliárd tajvani dollárt tett ki, egy év alatt tehát az előbbi 37, utóbbi pedig 99 százalékkal zsugorodott.

Az eredmények azt jelentik, hogy a gyártónak nem sikerült megtörni a hat negyedéve tartó negatív folyamatot, az eladások folyamatosan esnek, a profit pedig egészen elvékonyodott. A 2011 közepe óta válságban lévő cég már tavaly az innovatív One X-re bízta a cég jövőjét, a csúcsmodell azonban az Apple iPhone és a Samsung Galaxy S III mellett nem találta meg az utat a vásárlókhoz és kifejezetten gyengén szerepelt. A kudarcban közrejátszott, hogy a telefon globális márkáját helyi piacokon felhígította a gyártó, az egy év leforgása alatt pedig kétszer is új csúcsmodellt dobott ki, előbb a One X+, majd rögtön utána a Butterfly formájában - ilyent sem az Apple, sem a Samsung nem csinált.

One bukás

A HTC idei csúcsmodellje, az egyszerűen csak One névre keresztelt készülék az első bejelentések szerint március első felében került volna a boltok polcaira globálisan. A gyártó azonban eltolta a rajtot, a megváltóként aposztrofált One csak április végén, hazánkban pedig a legutolsó információk szerint május elején lesz kapható.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A HTC szerint a csúszás oka, hogy bizonyos alkatrészekből nem sikerült elegendő mennyiséget, belsős információk szerint az ST Microelectronics által gyártott hátlapi kamerából nem tudott kellő számban szállítani a gyártó, emiatt a globális induláshoz szükséges mennyiséget nem sikerült időben legyártani. A hír értelmezhető úgy, hogy a HTC már nem számít az első számú gyártók egyikének, emiatt nem bír prioritással a beszállítóknál, így a gyártási nehézségek hangsúlyozottan érintik, ahogy a beszállítók előbb a fontosabb vevők nagyobb megrendeléseit teljesítik, majd jöhetnek a kisebb gyártók.

A hiányzó komponens, az ST Micro kamerája.

A csúszás következménye, hogy a március elejére időzített piaci rajt kicsúszott a pénzügyi negyedévből, ami nyilván rendkívül érzékeny bevételkiesést jelent a HTC számára, valószínűleg ennek tudható be a lenullázott profit is. Még súlyosabb probléma azonban, hogy ezek az eladások nem csak elcsúsztak, hanem egy részük véglegesen elveszett. A One körül kialakult, kifejezetten pozitív médiavisszhangot nem sikerült meglovagolni, a termék rajtja pedig rácsúszott a Galaxy S 4 indulására, vagyis igen erős kommunikációs ellenszélben kell nagyot alkotnia a tajvani gyártónak. Az ugyanis biztosra vehető, hogy a Samsung hatalmas médiaoffenzívába kezd a zászlóshajó megjelenése előtt, amivel a kis HTC egyszerűen képtelen lesz felvenni a versenyt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról