Szerző: Gálffy Csaba

2012. szeptember 21. 12:35

Platformban gondolkodik a Salesforce.com

A nagy IT-cégek nyomába eredt a Salesforce.com és eddigi zászlóshajója, a felhős CRM-szolgáltatás helyett egyre inkább a kiegészítő szolgáltatásokra fekteti a hangsúlyt: IT-vezetők helyett marketingesek és értékesítők a középpontban.

Lerántotta a leplet a korábban már emlegetett termékeiről a Salesforce a héten rendezett Dreamforce központi rendezvényén. A 70 ezer (!) résztvevővel szervezett CRM-dzsembori azonban nem az ügyfélkapcsolatokról szólt, a szoftverház inkább az egyre gyorsabban terjeszkedő felhős szolgáltatáskínálatát helyezte a középpontba. Ahogy arról korábban már írtunk, a Salesforce több nagy új szolgáltatás beindítását tervezi a közeljövőben, így lesz feladatkezelő, felhős tárhely és kollaboráció, illetve központosított identitáskezelő megoldás is a portfólióban. Az on-demand CRM-ben nagyot alkotó Salesforce ezzel kitörni látszik a célszoftver státuszból és a nagyvállalatok hagyományos partnereinek számító szoftverházak nyomába ered.

Platform lesz itt, nem kérdés

A konferencián a Salesforce bemutatta érintős alkalmazásainak új generációját is, amelyeket a Salesforce Touch ernyő alatt tesz elérhetővé. Az értékesítők tipikusan a legmobilisabb munkaerőnek számítanak, nem csoda, hogy a cég már korán elérhetővé tette mobilról és tabletekről a szolgáltatását. A Touch ezen alkalmazások új generációját jelenti, a HTML5-ben készült (egyébként az alkalmazásboltokból letölthető) appok már offline tárhelyet is kaptak, így a használathoz nem elengedhetetlen a folyamatos internetkapcsolat.

A humánerőforrás-kezelő, korábban felvásárolt Rypple a Work.com formájában került a Salesforce portfóliójába, a szolgáltatás fejlett HR-funkciókat kínál az alkalmazottak teljesítményértékeléséhez és a közösségi képességekben is erősnek számít. A belső vállalati kultúra és kommunikáció modernizálásához a cég már korábban is kínált megoldást a Chatter formájában, ez most kibővül a Chatterbox nevű Dropbox- és Sharepoint-vetélytárssal, amely a kollaborációs eszköztárat erősítené. A közösségi funkciókat erősíti a Chatter Communities for Partners, amely a vállalatok szűkebb közösségi igényeit elégítené ki. A Salesforce szerint ezt a szolgáltatást használhatja egy gyártó a viszonteladóival, vagy épp saját beszállítóival beszállítóval való kapcsolattartásra. A Communities for Partners segítségével gyorsan és kis erőfeszítéssel hozhatóak létre ilyen kapcsolati hálók.

A közösségi CRM-et erősíti a Data.com Social Key új szolgáltatása, amely a nyilvánosan hozzáférhető közösségi információkat boronálja össze a vállalat rendelkezésére álló adatokkal. A Social Key képes a partnerről vagy a leendő ügyfélről az összes rendelkezésre álló nyilvános adatot összeszedni Facebookról. Kloutról, Twitterről vagy épp YouTube-ról, majd ezeket szűrve és releváns módon tálalni. A cég bejelentése szerint a Social Key azonban csak valamikor 2013 második felében lesz elérhető.

A PaaS (platformszolgáltatások) iránt érdeklődők számára fontos újdonság, hogy a 2010-ben felvásárolt Heroku teljesértékű Java-támogatást fog nyújtani. A Java rendkívül népszerű a nagyvállalati szerveroldali alkalmazások körében, a teljes Java-stack támogatása így vonzó alternatívává teheti a platformot például az Oracle Clouddal szemben, amely szintén Java alkalmazások futtatására született meg tavaly. A Heroku támogatni fogja az OpenJDK 6, 7 és hamarosan bemutatkozó 8-as verzióját, a Tomcat 7 webes konténerformátumot, illetve PostgreSQL adatbázisokat is. A Heroku egy éve támogatja a Javát, eddig azonban csak a Mavennel létrehozott alkalmazások futottak.

Gyorsan átalakuló piacok

A Salesforce megkülönböztető jellege, hogy a versenytársaknál jóval nagyobb hangsúlyt fektet a közösségi megoldásokra, illetve hogy szoftvereit csak szolgáltatásként nyújtja. E két tulajdonság kombinációjából adódik, hogy a Salesforce nem a szoftvercégek hagyományos belépési pontján, az informatikai vezetőnél kapcsolódik a potenciális ügyfelekhez, hanem a  szoftvert közvetlenül felhasználó (tipikusan marketing-) divízión keresztül születnek a szerződések.

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

A Gartner szerint egyébként ez a trend a jövőben is folytatódni fog, 2017-re egy átlagos cég marketingosztálya nagyobb értékű IT-szerződéseket fog kötni mint az IT-divízió maga. Bár ez első látásra megdöbbentő jóslatnak tűnik, néhány, évek óta létező trend arra mutat, hogy ez akár valósággá is válhat. Egyrészt a marketing a nagyvállalatoknál már erősen technológia-orientált, másrészt e technológiáról hozott beszerzési döntések egyre jobban kikerülnek a hagyományos IT berkeiből. Ugyanis míg az irodai szoftver vagy az operációs rendszer lecserélése, vagy a hardverek beszerzése, hálózatépítés valóban az IT kompetenciája, a közösségi CRM vagy a Big Data típusú megoldások feletti döntést ma már a marketing jobban meg tudja hozni, mivel az igények is ott keletkeznek, az egyes megoldások képességeire is jobb rálátással bírnak a marketing-szakemberek és végül persze használni is ők fogják.

Ez a trend ugyanakkor fordítva is megfogalmazható, az IT ma már minden divízióba beszivárog. A Forbes megfogalmazásában: míg korábban a cégek növekedését (és a versenyelőnyt) a marketing adta, ma már a növekedést a digitális marketing hozza - ehhez magasan informatizált eszközök, az adattal együtt lélegző alkalmazottak kellenek, ennek hozadékaként a marketingben is jó számítástechnikai szakemberek, az eszközöket készségszinten kezelő alkalmazottak kell üljenek.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról

Hirdetés

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

2025. június 15. 14:06

Az AI technológiai és munkaerőpiaci hatásai az informatikában (2025) címmel érkezik az idei első kraftie meetup június 16-án.