Szerző: Gálffy Csaba

2012. szeptember 13. 09:54

Szépen bővül a Salesforce.com felhős platformja

Fokozatosan egyre bővebb portfóliót nyújt a Salesforce.com vállalati ügyfeleinek, a már megszokott felhős CRM rendszert széles alkalmazásplatformmá bővítené a szoftverház. A felhő, mint platform marad, de a szolgáltatáskínálat gyorsan bővül.

Portfólióvá terebélyesíti felhős szolgáltatását a Salesforce.com - mondta el vállalata terveit Marc Benioff a TechCrunch Disrupt konferenciáján. A fejlesztések célja létrehozni egy szélesebb szolgáltatásportfóliót, amely a SalesForce.com CRM-megoldását használó nagyvállalatok egyéb problémáira is felhős választ ad.

A beszélgetés szerint a Salesforce hamarosan bemutatja saját Asana-, Box- és Okta-versenytársát, vagyis saját termékkel áll elő a feladatok kiosztására és -követésére, felhős tárhelyre és kollaborációra, illetve központosított felhasználókezelésre és egyszeri beléptetésre (single sign-on). Ezek mindegyike önmagában is érzékeny pontja egy-egy vállalati rendszernek, a Salesforce CRM mellé párosítva azonban megnövelheti a cég értékét a partnerek szemében.

A Salesforce egyébként már korábban elindult a portfólióbővítés útján, a Chatterbox/chatter.com online kollaborációs eszköz volt az első fontosabb építőkocka - ez a Microsoft által felvásárolt Yammerhez hasonlóan a nagyvállalati alkalmazottak kapcsolattartását, közösségi tevékenységeit hivatott kezelni. A következő fontos lépést a Buddy Media felvásárlásával rakta le a Salesforce, amely a CRM-szolgáltatás egészíti ki közösségi funkciókkal.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A platform újabb, saját fejlesztésű tagjait még nem mutatta be hivatalosan a Salesforce, de valószínűleg szervesen illeszkednek majd a már meglévő termékek mellé. A konferenciabeszélgetésen Mike Arrington rá is kérdezett, hogy a Salesforce megpróbálja-e majd kinyírni ezeket a szolgáltatásokat. Benioff szerint nem egészen erről van szó, a felhős üzletág nem nulla összegű játék, a hasonló szolgáltatások még hosszú távon is jól megférhetnek egymás mellett. A Salesforce célja inkább a saját, már meglévő ügyfeleinek jobb, magasabb szintű, integráltabb kiszolgálása, ehhez szükségesek az új szolgáltatások.

Ilyen széleskörű alkalmazásplatformot ma már legalább két nagy cég készít, a Google Apps és a Microsoft változatos, vállalati felhasználásra is ajánlott alkalmazásai hasonló logika mentén készülnek, bár alapvetően más felhasználást céloznak mint a Salesforce lassan összeálló rendszere. A Salesforce inkább az egyéb nagyvállalati szoftverekre lehet veszélyes, az Oracle vagy az SAP rendszerei ugyanis a felhőt egyelőre csak hírből (illetve a private cloud értelemben) ismerik, ami rövid távon komoly versenyelőnyt jelent Benioff cége számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról