Virtuális áruházak felé fordul a Tesco
Új bevásárlási lehetőséget kínál az okostelefonokkal rendelkező vásárlói számára Nagy-Britannia legnagyobb hipermarket-lánca, a Tesco. A cég a Gatwick repülőtéren keresztül utazók számára nyitott virtuális áruházat.
Új, egyelőre kísérleti üzemben működő áruházat nyitott a London melletti Gatwick repülőtér északi terminálján Nagy-Britannia legnagyobb hipermarketlánca, a Tesco. A rendszer egy bevált kereskedelmi gyakorlatra épülve azt igyekszik kihasználni, hogy a repülőtereken várakozó utasok többsége vásárlással szereti elütni az idejét. A virtuális áruház egy másik fontos trendet is meglovagol, hiszen a rendszerben csak okostelefonok segítségével lehet vásárolni, márpedig ma már nagyjából minden második brit használ ilyen készüléket.
A Tesco kísérleti virtuális áruháza egyelőre négy óriási érintőkijelzőből áll, melyek a repülőtér indulási oldalán lettek elhelyezve. Az utas, illetve a vásárló a terminálon keresztül böngészheti a hipermarketlánc nagyjából 80 termékre leszűkített választékát, a kiválasztott termékekhez tartozó vonalkódot pedig egy okostelefonos alkalmazással tudja beszkennelni, majd a kívánt mennyiséget ugyanitt megrendelheti. A kiszállítás akkor történik meg, amikor a vásárló hazaérkezik az utazásból.
Az üzletlánc a technológiai fejlettségben tradicionálisan élen járó Dél-Koreában már tesztelt hasonló virtuális kioszkokat, ott vasútállomásokon és buszpályaudvarokon helyezték el a terminálokat, melyek osztatlan sikert arattak az utazóközönség körében. A briteknél a kéthetes tesztidőszakot követően dönti el az áruházlánc, hogy éles üzemben milyen ütemben és hol terjeszti ki a rendszer működését.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az ehhez hasonló innovatív vásárlási módok az üzletlánc reményei szerint hozzásegíthetik a Tescót ahhoz, hogy a dinamikusan növekvő virtuális piaci bevételekből még többet szerezzen meg magának. Statisztikák szerint 2012-ben Nagy-Britanniában nagyjából 4,5 milliárd angol fontot költenek el a vásárlók a különböző szuper- és hipermarketekben a mobiltelefonjuk segítségével - ez mintegy 53 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A Tesco az online forgalom stimulálása érdekében idén teljesen átalakította weboldalát, a cég csak az interneten keresztül nagyjából ötmilliárd angol fontnyi forgalomra számít 2012-ben. Az átalakítás, valamint az új bevásárlási módok bemutatása része az idén nehéz helyzetbe került hipermarketlánc kiútkeresésének: a cég idén januárban 20 év után először adott ki profitfigyelmeztetést.