Szerző: Koi Tamás

2012. augusztus 7. 10:32

Virtuális áruházak felé fordul a Tesco

Új bevásárlási lehetőséget kínál az okostelefonokkal rendelkező vásárlói számára Nagy-Britannia legnagyobb hipermarket-lánca, a Tesco. A cég a Gatwick repülőtéren keresztül utazók számára nyitott virtuális áruházat.

Új, egyelőre kísérleti üzemben működő áruházat nyitott a London melletti Gatwick repülőtér északi terminálján Nagy-Britannia legnagyobb hipermarketlánca, a Tesco. A rendszer egy bevált kereskedelmi gyakorlatra épülve azt igyekszik kihasználni, hogy a repülőtereken várakozó utasok többsége vásárlással szereti elütni az idejét. A virtuális áruház egy másik fontos trendet is meglovagol, hiszen a rendszerben csak okostelefonok segítségével lehet vásárolni, márpedig ma már nagyjából minden második brit használ ilyen készüléket.

A Tesco kísérleti virtuális áruháza egyelőre négy óriási érintőkijelzőből áll, melyek a repülőtér indulási oldalán lettek elhelyezve. Az utas, illetve a vásárló a terminálon keresztül böngészheti a hipermarketlánc nagyjából 80 termékre leszűkített választékát, a kiválasztott termékekhez tartozó vonalkódot pedig egy okostelefonos alkalmazással tudja beszkennelni, majd a kívánt mennyiséget ugyanitt megrendelheti. A kiszállítás akkor történik meg, amikor a vásárló hazaérkezik az utazásból.

Az üzletlánc a technológiai fejlettségben tradicionálisan élen járó Dél-Koreában már tesztelt hasonló virtuális kioszkokat, ott vasútállomásokon és buszpályaudvarokon helyezték el a terminálokat, melyek osztatlan sikert arattak az utazóközönség körében. A briteknél a kéthetes tesztidőszakot követően dönti el az áruházlánc, hogy éles üzemben milyen ütemben és hol terjeszti ki a rendszer működését.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Az ehhez hasonló innovatív vásárlási módok az üzletlánc reményei szerint hozzásegíthetik a Tescót ahhoz, hogy a dinamikusan növekvő virtuális piaci bevételekből még többet szerezzen meg magának. Statisztikák szerint 2012-ben Nagy-Britanniában nagyjából 4,5 milliárd angol fontot költenek el a vásárlók a különböző szuper- és hipermarketekben a mobiltelefonjuk segítségével - ez mintegy 53 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A Tesco az online forgalom stimulálása érdekében idén teljesen átalakította weboldalát, a cég csak az interneten keresztül nagyjából ötmilliárd angol fontnyi forgalomra számít 2012-ben. Az átalakítás, valamint az új bevásárlási módok bemutatása része az idén nehéz helyzetbe került hipermarketlánc kiútkeresésének: a cég idén januárban 20 év után először adott ki profitfigyelmeztetést.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról