Szerző: Koi Tamás

2012. augusztus 6. 13:54

Mindenkinek odaadja a Siri technológiáját a Nuance

Mostantól minden mobilos alkalmazásfejlesztőnek lehetősége adódhat arra, hogy a Siri-hez hasonló szövegfelismerő rendszerrel bővítse portfólióját.

A többek közt az Apple és a Samsung szövegfelismerő és kontextuskezelő rendszerének az alapjait megteremtő Nuance Communications bejelentette, hogy mostantól minden alkalmazásfejlesztő elérheti a cég robusztus szövegfelismerő és szövegértelmező rendszerét. A Nina névre keresztelt, elsősorban ügyfélszolgálati célokra használt alkalmazásokhoz ajánlott platform ugyanazt a technológiát használja, mint a Siri, vagy a Samsung S Voice.

A Nina a Nuance felhőalapú szövegfelismerő, írott szöveget beszéddé alakító, hangalapú azonosítást végző, valamint beszélt anyanyelv felismerő technológiáit egyaránt integrálja egy robusztus és sokrétű beszédfelismerésre és biztonsági célokra (hangazonosítás) egyformán használható rendszerbe. A fejlesztők szerint a most elérhetővé tett nyílt szoftverfejlesztői kit segítségével bármilyen alkalmazásfejlesztő könnyedén kiegészítheti mobilos szoftvereit a fent említett funkciókkal.

03:34
 

Nuance Nina Demo -- The Virtual Assistant for Mobile Customer Service Apps

Még több videó

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Nuance által most bemutatott SDK egyike az első olyan, széles körben használt beszélt szöveg alapú megoldásoknak, mellyel a különböző iparágakban (távközlés, bankszektor, autóipar) érdekelt multik saját, a felhasználót felismerő, annak kérdéseit megértő virtuális asszisztenst rendelhetnek mobilos alkalmazásaikhoz. Az amerikai cég ehhez külön API-t is a felhasználók rendelkezésére bocsát (Nina Virtual Assistant API).

A Nina Virtual Assistant SDK egyelőre kizárólag angolul ért, azon belül is megkülönbözteti a brit, amerikai és ausztrál akcentusokat. A fejlesztők többnyelvű támogatást ígérnek az év hátralévő részére. A Nuance beszédfelismerő rendszereinek egyes komponensei egyébként magyarul is tudnak, valamint a cég nyelv- és dialektus független hangalapú azonosítási rendszerét használna július eleje óta a Magyar Telekom is a telefonos ügyfélszolgálatán.

a címlapról