:

Szerző: Koi Tamás

2012. augusztus 6. 13:54

Mindenkinek odaadja a Siri technológiáját a Nuance

Mostantól minden mobilos alkalmazásfejlesztőnek lehetősége adódhat arra, hogy a Siri-hez hasonló szövegfelismerő rendszerrel bővítse portfólióját.

A többek közt az Apple és a Samsung szövegfelismerő és kontextuskezelő rendszerének az alapjait megteremtő Nuance Communications bejelentette, hogy mostantól minden alkalmazásfejlesztő elérheti a cég robusztus szövegfelismerő és szövegértelmező rendszerét. A Nina névre keresztelt, elsősorban ügyfélszolgálati célokra használt alkalmazásokhoz ajánlott platform ugyanazt a technológiát használja, mint a Siri, vagy a Samsung S Voice.

A Nina a Nuance felhőalapú szövegfelismerő, írott szöveget beszéddé alakító, hangalapú azonosítást végző, valamint beszélt anyanyelv felismerő technológiáit egyaránt integrálja egy robusztus és sokrétű beszédfelismerésre és biztonsági célokra (hangazonosítás) egyformán használható rendszerbe. A fejlesztők szerint a most elérhetővé tett nyílt szoftverfejlesztői kit segítségével bármilyen alkalmazásfejlesztő könnyedén kiegészítheti mobilos szoftvereit a fent említett funkciókkal.

03:34
 

Nuance Nina Demo -- The Virtual Assistant for Mobile Customer Service Apps

Még több videó

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

A Nuance által most bemutatott SDK egyike az első olyan, széles körben használt beszélt szöveg alapú megoldásoknak, mellyel a különböző iparágakban (távközlés, bankszektor, autóipar) érdekelt multik saját, a felhasználót felismerő, annak kérdéseit megértő virtuális asszisztenst rendelhetnek mobilos alkalmazásaikhoz. Az amerikai cég ehhez külön API-t is a felhasználók rendelkezésére bocsát (Nina Virtual Assistant API).

A Nina Virtual Assistant SDK egyelőre kizárólag angolul ért, azon belül is megkülönbözteti a brit, amerikai és ausztrál akcentusokat. A fejlesztők többnyelvű támogatást ígérnek az év hátralévő részére. A Nuance beszédfelismerő rendszereinek egyes komponensei egyébként magyarul is tudnak, valamint a cég nyelv- és dialektus független hangalapú azonosítási rendszerét használna július eleje óta a Magyar Telekom is a telefonos ügyfélszolgálatán.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról