Szerző: Gálffy Csaba

2012. július 31. 12:31

Hatalmas érintőképernyők az irodában?

Néhány hét alatt lezárta a Perceptive Pixel Inc. felvásárlását a Microsoft. A beolvasztás után az Office részleg részeként folytatja a kutatás-fejlesztéssel és gyártással is foglalkozó kis cég.

Bejelentette a Perceptive Pixel Inc. (PPI) felvásárlásának lezárását a Microsoft. A szoftverház július 11-én adta hírül, hogy megegyezett a PPI-vel, a tranzakciót pedig hetek alatt sikerült véglegesíteni és lezárni. A PPI-t a Microsoft Office Division olvasztja be, vezetője pedig a Lync részleg vezetője alá tartozik majd. Jellemző módon a felvásárlásról is Giovanni Mezgec, a Lync igazgatója adott hírt a Microsoft hivatalos blogján, ami kijelöli a felvásárlás helyét a Microsoft jövőbeni terveiben.

Nem a gyártópartnerek ellen?

"A PPI nagy érintőképernyőit a gyártópartnereink hardvereivel kombinálva erőteljes Windows 8-as PC-vé válnak, amelyek új lehetőségeket nyitnak meg az irodai és kollaborációs megoldások piacán" - jelentette ki Kurt DelBene, az Microsoft Office üzletágának elnöke a felvásárlás bejelentésekor. A Microsoft tehát egyértelműen az irodai környezetet kívánja megcélozni az új termékekkel, de a kommunikációban arra is figyelmet fordítanak

A PPI felvásárlásával a Microsoft újabb hardverszegmensben szerzett részvételt. Ugyan a PPI eszközei nem a végfelhasználókat, a fogyasztókat célozzák, hanem a nagyvállalati szférát, ettől függetlenül a Microsoft újra gyártópartnereinek piacán szerzett pozíciót. Ugyan a kommunikációban a Microsoft külön kihangsúlyozta, hogy a paneleket a gyártópartnerek PC-i mellé szánják, a kiélezett PC-piaci versenyben azonban pontosan ezek a perifériák hordozzák a magas (esetenként nagyon magas) profitarányt, nem pedig a munkaállomások.

2008-ban százezer dollárba került egy ilyen.

ONLINE Scrum és gépi tanulás meetupjaink indulnak! Jelentkezik az ingyenes HWSW free!, immár online formátumban.

A Perceptive Pixel egyébként nagyméretű multitouch képernyők kutatás-fejlesztésével és gyártásával foglalkozik. A cég 2006-ban indult, az első termékei pedig nagyméretű, munkaállomásokhoz használható érintőképernyők, illetve érintésérzékeny fali kijelzők voltak. A cég számára fontos áttörési pont volt a 2008-as amerikai elnökválasztás, a különböző tévéadók a PPI kijelzőin magyarázták az eredményeket. A társaság mára számos réspiacon fontos szereplő, így a kormányzati és védelmi szférában, a TV-társaságoknál, mérnöki és geológiai munkaállomásoknál illetve a felsőfokú oktatásban is széles körben használják.

Üzenet a versenytársaknak

A cég felvásárlása egyértelműen a Cisco felé küldött üzenet. A hálózati eszközök mellett a Cisco rendkívül erős pozícióval rendelkezik a vállalati telekommunikáció és telekonferencia területén is, amelyet újabban a vállalati szintű kollaborációs megoldások felé próbálnak kiterjeszteni. Itt ér össze a Microsoft és a Cisco piaca, a redmondiak belső kommunikációs eszköze, a Lync mellé a Cisco már letette a Jabbert, amely ráadásul az Office-szal is jól integrálódik. A Microsoft ellencsapása a telekonferenciás hardverként pozicionált PPI-panelek lehetnek, amelyeket valamiképp integrálnak majd a Lync rendszerbe.

Az érintőpanelek másik, kevésbé hangsúlyozott célja a Windows 8 Metro felületének használhatóvá tétele lesz, amely egyelőre vállalati körben inkább számít az új operációs rendszer hátrányának, mint előnyének. A Microsoft korábban kimondott célja az irodai PC-k érintős eszközökre cserélése, amelytől azt várják, hogy alapvetően átalakítja az irodai munkavégzést. A munkaállomásokhoz használható multitouch (nem csak ceruzával, hanem ujjbegyekkel is használható) kijelzők ennek a stratégiának a részei lehetnek.

a címlapról