Szerző: Dojcsák Dániel

2012. július 13. 10:14

Kipukkant a Digg lufija

A hétéves startup nem hozta a várakozásokat, sőt, tetemes veszteséget okozott korábbi befektetőinek, akik a hét év alatt 45 millió dollárt tettek a vállalatba. Ehhez képest most alig félmillió dollárért sikerült eladni.

A Digg még jelenleg is egy egészen jól működő webes szolgáltatás, havonta 16 millió egyedi felhasználót vonz. Ami viszont már nincs meg, az a hatás, amit keltett néhány évvel ezelőtt. Akkoriban a Digg képes votl tematizálni a webet, irányítani a forgalmat. Ez utóbbi nagy érték, a Twitter, Facebook és Pinterest kapcsán is ebben látja mindenki a lényeget.

A Digg azonban elveszítette ezt a fegyverét, más pedig soha nem is volt a tarsolyában. Azt leszámítva talán, hogy bárki saját magának is készíthetett Diggben címkézett, rendezett katalógust webes tartalmakból. Ez viszont egy elég ritkán használt lehetőség, számtalan más opció is kínálkozik ugyanerre, ráadásul a “tartalomjegyzék” nem is egy profitképes funkció. Arról nem is beszélve, hogy közvetlen konkurensei, a Slashdot és a Reddit szép lassan lenyomta a Digget, már csak menőnek sem számít egy ideje.

Lépj vissza a startmezőre!

A felvásárló cég a Betaworks, egy San Francisco-i inkubátor vállalat azt írja közleményében, hogy “A Digg az egyik legjobb internetes márka, ami sok millió felhasználónak jelentett sok segítséget éveken keresztül. A Digg úttörő volt a közösség által vezérelt hírfogyasztásban”. Most viszont a Betaworks visszataszítja a Digget a kezdeti startup fázisba és megpróbál mindent az alapoktól újrateremteni. Ez azt jelenti, hogy alacsony költségvetés és kis csapat mellett gyors ciklusokban dolgoznak. Az elmúlt 18 hónapban belül már News.me néven egy mobilos közösségi hírolvasó felületet hoztak létre.

Ennek célja, hogy a Digget visszavezesse az alapokhoz: a News.me lehetne a legjobb hely a hírek megtalálására, olvasására és megosztására. Mindezt úgy, hogy a felhasználó nem csak megkapja a saját érdeklődésének megfelelő tartalmakat, de mindezt egy ritmusban azzal, ahogy a dolgok történnek. Sokan szeretik rajta tartani ujjukat a világ ütőerén, a releváns és aktuális hírkövetés egy létező valódi igény.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Flipboard is egy hasonló koncepciót próbál követni, de ott a magazinos megközelítés dívik. Igazából nem érdekes annyira, hogy mi történik most, az számít, hogy az ismerőseinket mi foglalkoztatja mostanság. A megosztásokból, különböző csatornákból összerakott közös feed úgy tűnhet, mint egy nagyon naprakész (percrekész) válogatás a saját szánk íze szerint. A valóság viszont az, hogy egy nagyon mechanikus szelekció történik, ami távol van a személyes relevanciától. Az illúziót mindössze az általunk követett emberek adják.

Lecsúszás

A Digg megítélésének 2007-ben nagyon rosszat tett a HD DVD biztonsági törését leíró posztok törlése, illetve 2008-ban nem sikerült eladniuk magukat a Google-nek, ami úgy fest soha viszza nem térő alkalom lett volna. Az akkoriban még a MySpace-szel együtt emlegetett oldal fénykorát 2009 körül élte, amikor 175 millió dollárra értékelték. A Digg 2010-ben átesett egy komolyabb dizájnátalakításon, ami egybe esett a legmagasabb felhasználói számmal is. Két évvel ezelőtt még havi 37-45 millió egyedi látogatót ért el, ez mára 16 millióra apadt és a következő hónapokban várhatóan szép lassan elszenderül az oldal.

A felhasználók, még a leglelkesebbek is, elkezdtek fáradni. Add hozzá, töltsd fel, szavazz, lájkolj, jelölj be, jelentkezz be, javasolj, ajánlj, csillagozz. Annyi mindent kell már csinálni a közösségi weben, hogy a Digg a korábban zseniális modelljével nem hogy nem tűnik ki, de talán kissé unalmassá is vált. Az emberek többsége nem érdeklődik a vertikális közösségek iránt, kivéve akkor, ha azok saját szűk érdeklődési körüket írják le és persze, ha beágyazhatóak a horizontális rendszerekbe. A hírszerkesztés, még ha közösségi is, viszont túl sok elvárás egy gyorsan élő internetfelhasználótól.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról