Szerző: Koi Tamás

2012. július 6. 14:09

Beérte a Telekom a DIGI-t a tévépiacon

Hosszas küzdelem árán beérte a Magyar Telekom a DIGI-t a tévészolgáltatások piacán, a két cég ügyfélbázisa mostanra technológiáktól függetlenül gyakorlatilag fej-fej mellett áll.

Idén májusban tovább folytatódott az elmúlt hónapok, évek trendje, miszerint tovább nőtt a digitálistévé-előfizetések száma az országban. A tavaszi időszak végének egyik legfontosabb mérföldköve, hogy a Magyar Telekomnak a teljes ügyfélbázis méretét tekintve sikerült beérnie a DIGI-t, de a piacvezető pozíció még így is messze van, a UPC-nek láthatóan bevált az akvizíciós stratégia.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tévépiaci helyzetképet leíró legfrissebb gyorsjelentéséből kiderül, hogy május végén összesen 2 millió 838 ezer tévéelőfizetést tartottak nyilván a nagyobb szolgáltatók Magyarországon - ebből 1 millió 739 ezer előfizetőhöz valamilyen digitális technológiával (digitális kábeltévé, műhold vagy IPTV) jut el az adás, a fennmaradó 1 millió 100 ezer ügyfél továbbra is analóg rendszerben fogja az adásokat.

Platón ragadt informatikusok klubja

Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

A májusi piaci helyzetkép egyik legfontosabb sarokköve, hogy a tévépiacon rendkívül széles szolgáltatás-portfólióval jelen lévő Magyar Telekom ügyfélszámát tekintve gyakorlatilag utolérte az olcsó szolgáltatásaival korábban előfizetők széles körét elérő DIGI-t. A két cég a teljes tévépiacon - technológiától függetlenül - 23 (Magyar Telekom) és 23,3 (DIGI) százalékos részesedéssel bír, míg a piacvezető UPC az elmúlt hónapok sikeres akvizíciós stratégiájának köszönhetően 27 százalékra növelte részesedését.

A UPC egyébként nem csak a teljes tévépiacot, hanem a vezetékes szegmenst is vezeti továbbra is, itt a cég az előfizetések mintegy 28,7 százalékát tudja magáénak, miközben a Magyar Telekom 20,3, a DIGI pedig 16,4 százalékos részesedéssel követi. A vezeték nélküli műsorterjesztési piacon ugyanakkor továbbra is biztosan első a DIGI csaknem 40 százalékkal, a Telekom 28,9 százalékkal második míg a UPC Direct 23 százalékkal a harmadik. A DVB-T szolgáltatást üzemeltető Antenna Hungária lassan de biztosan növeli hónapról-hónapra a MinDig TV Extra szolgáltatás ügyfélbázisát, a cég mostanra a piac 6,4 százalékát tartja kézben.

a címlapról

CODE

0

Vibe codingban nyomul előre a Google

2025. december 5. 12:22

A keresőóriás partnerséget kötött a Replit startuppal, mely időközben meghódította az Anthropic Claude Code és a Cursor területét.