Szerző: Bodnár Ádám

2012. július 04. 10:50:00

Belenézhetnek az email-logokba az Apps-adminok

A helyben telepített levelezőszervereken elvégezhető adminisztrációs feladatokhoz hasonlóak mostantól a Google Appsben is elérhetők - hozzáférést enged az email logokhoz a Google.

Új szolgáltatást tett elérhetővé a Google Apps adminok számára a keresőcég. A Gmail log search, ahogy azt a neve is mutatja, betekintést enged az email logokba, így az adminok több információt kaphatnak a szervezetbe beérkező és az onnan küldött emailekről.

A kereső segítségével meg lehet találni leveleket küldő, címzett, tárgy, dátum és azonosító alapján, lehet szűrni a csatolt állomány méretére, a tranzit időre és a kézbesítés állapotára. A Google blogbejegyzése szerint az Apps adminoktól számos kérés érkezett egy olyan önkiszolgáló eszközre, amellyel megválaszolhatók a levelezéssel kapcsolatos gyakori kérdések, például hogy mi történt egy bejövő vagy kimenő levéllel, a levélszemét között landolt-e egy emailt, vagy hogy egy meghatározott levelet ki küldött vagy kapott meg.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel.

A szolgáltatás az adminok számára az adminisztrációs felület Reports füléről érhető el. Lekérdezések legfeljebb egy hétnapos időszakra indíthatók, ennek az időszaknak a kezdete nem lehet 30 napnál régebbi, vagyis az utolsó 30 napban küldött és fogadott levelek között enged kutakodni a Gmail log search. A szolgáltatás alapja a Google BigQuery, amely hatalmas méretű adatok tárolására és feldolgozására szolgál, akár terabájtos méretű adattömegben lehet vele néhány másodperc alatt komplex kereséseket futtatni. Minél több keresőfeltételt ad meg a felhasználó, annál gyorsabban kerülnek elő a találatok.

A Gmail log search mától elérhető a Google Apps for Business felhasználói számára, az oktatási és kormányzati szervezeteknek kínált csomagokban pedig néhány héten belül élesedik.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 12:12

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.