Szerző: Gálffy Csaba

2012. május 31. 15:02:00

Lesz Blu-ray a következő PlayStationben

Egyenetlen az internetes kapcsolatok minősége a világban - ezzel indokolta a Sony azt a döntését, hogy a következő generációs PlayStationre is lehet majd fizikai hordozókon játékokat venni.

Nincs mindenhol elég gyors net

A Sony hosszasan fontolgatta a játékokat kizárólag internetről letöltő, fizikai adathordozó nélküli konzol tervét, de végül elvetették azt - írja a Wall Street Journal belsős információkra hivatkozva. Az elképzelés szerint a következő generációs konzolra csak letöltés útján lehetett volna játékokat vásárolni, optikai vagy egyéb beépített hordozót nem kapott volna. Az ötletet végül elvetette a gyártó, arra hivatkozva, hogy a megcélzott célközönség internetes hozzáférése rendkívül egyenetlen, így az optikai meghajtót egyelőre mindenképp érdemes megtartani.

A Microsoft háza tájáról már korábban kiszivárgott, hogy az Xbox 360 utódja biztosan rendelkezni fog optikai meghajtóval. A szoftverház szintén az internet átviteli sebességével kapcsolatos aggodalmakra hivatkozva tartotta meg az optikai meghajtót - hogy ez pontosan milyen típus lesz, egyelőre nem tudni. Így szinte biztosra vehető, hogy a csak-online konzolokra még legalább egy generációt várni kell.

A nagyobb, játékeladással foglalkozó üzlethálózatok (pl. GameStop) rendkívül idegesen figyelik a három konzolgyártó fizikai médiumokkal kapcsolatos lépéseit, a digitális vásárlások ugyanis a bolti eladások alól húzzák ki a szőnyeget. A boltok üzletét rombolja a DLC-k (letölthető kiegészítők) és az egyszer használatos kódok gyakorlata is, amellyel a használt játékok ellen védekeznek a kiadók. Az idők szavát ma már a boltláncok is érzik, kínálatukba a konzolok és játékok mellett hardverfelújítást és egyéb, fizikai jelenlétet igénylő szolgáltatásokat is felvettek, amelyekkel hosszabb távon is talpon tudnak maradni.

Python everywhere! Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt bárhol és bárki használhatja.

Az optikai meghajtó mellőzése fontos lépés lenne az internetre kötött konzolok fejlődésének történetében. Az eredeti Xbox már rendelkezett Ethernet-hozzáféréssel (az első PlayStation 2-höz pedig vásárolható volt), amelyen keresztül lehetővé vált az internetes multiplayer lehetősége. A jelenlegi generáció már kiszélesítette az internetes funkciók spektrumát, az internetezéstől a játék-, zene- és filmvásárláson keresztül számtalan képességet tesz lehetővé a hálózat.

Cloudszolgáltatót vehet a Sony

A Sony tehát megtartja az optikai meghajtót, de a fókuszban már egyértelműen az online szolgáltatások állnak. Az iparági várakozások szerint a jövő héten kezdődő E3 játékipari kiállításon hatalmas bejelentésre készül a japán gyártó: valószínűleg megveszi a Gaikai vagy az OnLive cloud gaming szolgáltatások egyikét. A felvásárlásnak beláthatatlan következményei lennének a Sony játékokkal foglalkozó üzletágára, a cloud gaming technológia kiforrásával a konzol hálózati összekötő elemmé silányodhat a tévé és az adatközpont között, a játékok pedig megszabadulhatnak a magas hardverigénytől, így a legolcsóbb számítógéptől a set-top boxig bármin lehetne játszani.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 24. 17:04

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.

Aggasztó adatok?

6

Elvan a gyerek, ha mobilozik

2020. február 24. 09:46

Aggódnak érte, mégis engedik a hazai fiatal felnőtt szülők gyerekeinek az okoseszköz-használatot.