Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

App! képzés: Minden kezdet nehéz

Dojcsák Dániel, 2012. május 08. 17:23
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Számtalan alkalommal halljuk a mobilalkalmazás-fejlesztés kapcsán, hogy mi a feladat, mi a helyes út, de ritka akár konferenciákon, akár szakszövegekben, hogy a kivitelezéshez szükséges gyakorlati tudást is kézhez kapjuk. A HWSW változtat ezen: az App! Képzés oktatói nem csak azt mutatják meg, hogy "mit", hanem azt is, "hogyan".

hirdetés

A mobilalkalmazás-fejlesztés 2012 egyik húzó fogalma, s annak ellenére, hogy az elmúlt években már számtalan megoldást láttunk, csak most jön az igazi Kánaán. A felhasználók száma ugrásszerűen nő, ezzel bővül a tér, ahol érthetővé és használhatóvá kell tenni a funkciókat. A tavaly novemberi App! konferencián 26 előadónk segítségével sikerült egy átfogó ívet felrajzolni arról, hogy mik a legfontosabb sarokpontok egy app készítésénél, de jogosan merül fel az igény arra, hogy ne csak az elérendő eredményeket jelöljük meg, hanem arról is essen szó, hogyan lehet odáig eljutni.

Az App! képzés alapvető gondolata épp ezen igény mentén alakult ki. A mobilalkalmazás jobbára még mindig idegen terület a megrendelő és a felhasználó számára is, sőt, sok esetben a fejlesztők és szolgáltatók számára is. Hasonlíthatjuk a mobil appot a webhez, vagy az asztali alkalmazásokhoz, de akár a fizikai világ eszközeihez is, mindben találunk majd párhuzamokat, de a minőségi végeredményhez inkább a különbségek ismeretében kell erősnek lenni.

Középpontban a felülettervezés és a dizájn

A HWSW az IT Factoryval közösen meghirdetett App! képzésén a teljes termékfejlesztési folyamatnak az első harmadát, a tervezést és a dizájnt (logikai, techikai, grafikai) vesszük górcső alá és Magyarországon eddig egyedülálló formátumban nyújtunk a szakemberek számára a hétköznapokban is valóban használható tudást. Oktatóink nem csak saját területük kiváló ismerői, hanem hajtja őket a kíváncsiság, a fejlődés iránti vágy, így a képzés résztvevői a nyers tartalom, gyakorlati tudás mellett rendszerlátást és nagy adag inspirációt is kapnak a hétköznapi kihívások leküzdéséhez. Oktatóink különböző területekről és különböző cégtípusoktól érkeznek, így a tananyag kitekintést ad a piac többféle folyamatára is.

A történetet a legelejéről kezdjük, egy tipikus élethelyzettel, a kétsoros megrendelői brieftől. Bobor Szabolcs (Mito), aki fejlesztői gyökerei mellett az elmúlt években masszív projektvezetői tapasztalatokat szerzett, egy demóalkalmazás segítésével  lépdel végig azokon a folyamatokon, amikkel mindenképp kezdődnie kell a fejlesztésnek és tervezésnek. A sikert a nullás kilométerkőnél kell megalapozni, a kulcsszavak a tudatos koncepcióépítés, a konkurencia és a célcsoport ismerete. A rendelkezésre álló idő és a költségkeret gyakran korlátoz, ezért Szabolcs a funkció erodálás szigorú gyakorlatába is belemegy.

Struktúrákban gondolkodunk

A második hullámot a felhasználói élményért felelős szakértők jegyzik, Kollin Zoltán (Mito) és Pónya Judit (FatDUX) egyaránt UX-szakértők, akik a véglegesített koncepciótervből elindulva a funkciók, navigációs folyamatok megtervezésének lépéseit mutatják be. Zoltán óráján az előbb említett demóalkalmazás főképernyője készül el drótvázszintű kidolgozottságig. A gyakorlat során példát láthatnak a hallgatók a magas és alacsony szintű wireframe kidolgozásra, illetve a használhatósági alapelveket is végigjárjuk. Pónya Judit használható tervezési mintákkal szolgál, kivesézve a tipikus helyzeteket, amikor iOS- és Android-verziókra, vagy éppen iPhone- és iPad-verziókra is szükség van. Főként az Androidon komoly kihívás a különböző képernyőméretek, arányok, orientációk kezelése, erre a szakértő válasza a korai teszteltetés és a felhasználói visszajelzések gyűjtése lesz.

A felületi struktúrák alá már a tervezési szakaszban oda kell látni a technikai szerkezetet is, amiről a Ustream WP7 és Android appjának fejlesztésében is komoly részt vállaló Solymosi Tamás értekezik majd. Tamás párhuzamot von a PC-s és a mobilos szoftvertervezés között, kiemelten foglalkozik az erőforráskezeléssel, a hardveres függőségek felmérésével és az ezen a területen megjelenő buktatókkal. Ritka kombináció, amikor fejlesztői szemmel vizsgálja valaki az UI/UX dizájnt, a gyakorlat itt viszont erre irányul majd. Tamás használható technikai mobil patterneket és kerülendő “anti-patterneket” mutat be.

Színek, formák, betűk, hangulatok

A megfelelő alapozással nyugodt szívvel lehet a vizuális elemek készítésének is nekiállni. Ferenczi Bálint, a Kitchen Budapest kutató-dizájnere a betűhasználat rejtelmeit elemzi majd. Óráján a nem tipográfusként betűtervezésre kényszerülő dizájnereknek ad mentőövet. A fókuszban az olvashatóság, méretezés, a fontok keverhetősége és hierarchiája áll, de a gyakorlat során olyan forrásokkal ismerteti meg a hallgatóságot, ahová bármikor nyúlhatnak a munka során.

David Gauquelin, a Prezi vezető dizájnere ezzel szemben a magas szintű vizuális kihívások megoldásához ad mankót. A filozófiával és szemléletmóddal megfűszerezett órán nem csak ízléses gombok, sliderek és logók készülnek, hanem David megtanítja a grafikus számára pozitívan látni a kis méretű és a sík, de mégis ujjakkal érintett felületet konkrét eseteken és példákon át. (angol nyelvű óra)

A bónusz téma pedig az érzelemkeltést, a játékos attitűdöket és az alkalmazás szerethetővé tételét járja körbe. Számtalan megoldást látunk arra, amikor a mobil személyessé válik, amikor az app a felhasználó életének részévé válik, mint egy kedvenc kulcstartó, egy dísz a polcon, vagy akár, mint egy háziállat. Ennek az emocionális hatásnak az elérése azonban nem egyszerű.

Ahogyan az App! konferenciát is, úgy az App! képzést is bátran ajánljuk azoknak a hazai fejlesztőműhelyeknek és vállalkozásoknak, akik látják a lehetőséget a mobil platformokban, nekirugaszkodtak már a területnek, de munkájukat szeretnék hatékonyabbá tenni, magasabb minőségi szintre emelni. A kis létszámú fejlesztőcégek mellett naprakész tudást tálalunk az ügynökségi, illetve a házon belüli fejlesztést végző vállalati oldal számára is.

A képzések a Netacademia IT Factory rendszerén belül történnek, május 22-től kezdődően 7 alkalomra szétbontva. Figyelembe véve a résztvevői igényeket, a képzés órái a késő délutáni időszakban vannak, így a napi munkából nem esnek ki a hallgatók és a tömény gyakorlati képzés emészthetőbb és követhetőbb. A pontos ütemezés, a teljes program és a jelentkezés az App! képzés oldalán érhető el.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.