Szerző: Koi Tamás

2012. április 5. 15:39

Továbbra is fehér folt Magyarország az Astra térképén

Miközben a tévécsatornák küzdenek a néző figyelméért, technológiai szinten is komoly harc dúl a főbb platformokat üzemeltető cégek közt, melynek tétje, hogy ki és hogyan juttassa el a műsort a tévékészülékre. A műhold Európában tradicionálisan jól teljesít, a legnagyobb piaci szereplő azonban nem mindenhol van jelen.

Továbbra is rendkívül erősek a műholdas műsorszórás pozíciói az európai tévés műsortovábbítási piacon - derül ki a piacvezető SES-Astra éves jelentéséből. A társaság statisztikái szerint tavaly év végén hozzávetőleg 84 millió európai háztartás rendelkezett műholdvevővel (Direct-to-Home, DTH), mint elsődleges vételi eszközzel, ami 22 százalékos növekedést jelent az elmúlt négy évre vetítve. Ugyanezen időszakot tekintve a földfelszíni televíziózás 16 millió, míg a kábeltévé 2 millió háztartásból szorult ki Európa-szerte.

Az SES-Astra közvetlen vagy közvetett módon összesen 142 millió európai háztartást látott el tavaly év végén műsorjellel, ez éves szinten 7 milliós növekedést jelent, elsősorban a brit, német, ukrán, lengyel és orosz piacok bővülésének köszönhetően. Az összesítések szerint az európai tévés háztartások több mint fele (57 százaléka) az Astra közvetítésével fogja a tévécsatornákat, a műholdas háztartásoknál pedig 73 százalék azoknak az aránya, melyeknél a parabolatükör a luxemburgi székhelyű cég egyik műholdjára van pozicionálva.

A társaság most először régiónkra és Magyarországra levetítve is közölt számadatokat, melyek szerint Közép- és Kelet-európai régióban a műholdvevőt használó háztartások száma közel 10 százalékkal növekedett az elmúlt évben, és így elérte a 12,7 milliót. A régióban az Astra műholdrendszer több mint 24 millió televíziós háztartást ér el, melyből 6,1 millió DTH szolgáltatást vesz igénybe, 18 millió háztartás pedig kábeles és IPTV szolgáltatásokat használó otthon. Mindezek alapján az Astra műholdak elérése 16 százalékkal növekedett éves alapon, 0,8 millió új háztartást elérve.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Bár a régióban működő tévészolgáltatók körében láthatóan népszerű partner az SES, Magyarországon továbbra sem sikerült a cégnek megállapodnia a szolgáltatókkal. A hazai piacon a DIGI, a UPC, a Magyar Telekom és a Hello HD biztosít műholdas televíziós szolgáltatást (összesen körülbelül 900 ezer háztartásnak), ugyanakkor mindegyikük más céggel szerződött le a műsortovábbításra. Az Astra utolsó hazai partnere a UPC Direct volt, a két társaság azonban a szerződés lejártát követően 2010-ben nem újította meg a megállapodást, így a UPC antennái ma a TelenorSBC Thor műholdjaira néznek.

Az Astra számára belépési pontot jelenthetett volna a magyar piacra, ha a Csehországban és Szlovákiában rendkívül népszerű Skylink Magyarország felé terjeszkedik, ebből azonban végül annak ellenére nem lett semmi, hogy a tárgyalások egészen előrehaladott szintre értek 2010-re.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról