:

Szerző: Koi Tamás

2012. február 23. 09:10

Március elején indulhat a Tesco Mobile

A vártnál előbb megkezdheti működését hazánk első igazi virtuális mobilszolgáltatója, a Tesco Mobile. A Vodafone és a Tesco vegyesvállalata által üzemeltetett társaság március 1-jén kezdi meg az új ügyfelek kiszolgálását.

A HWSW információi szerint rövidesen elindulhat az első klasszikus virtuális mobilszolgáltató (MVNO) Magyarországon. A Tesco Mobile lapunk birtokába jutott információk szerint március legelején kezdi meg működését, ami az eredetileg hangoztatott időponthoz képest jóval korábbi startot feltételez. A Vodafone és a Tesco vegyesvállalatát alighanem a Lidl és a T-Mobile együttműködése, és a frekvenciaaukció lezárása késztette gyors(abb) lépésre.

A Vodafone és a Tesco szokatlan időzítéssel, tavaly szeptemberben jelentette be, hogy új üzleti modellel jelenik meg a magyar mobilpiacon. A szupermarketlánc a Vodafone helyi leányvállalatával közösen, 50-50 százalékos tulajdonrész-képviselettel alapít virtuális operátort, mely a piros logós szolgáltató hálózatát használja. A szolgáltatás részleteiről továbbra sem tudni semmit, annyi ugyanakkor már korábban kiderült, hogy a Tesco Mobile a 31-es számmezőt, illetve annak egy részét fogja megkapni, miután a hatóság a még szabad 50-es előhívót fenntartotta a negyedik mobilszolgáltatónak.

Az üzleti modellnek központi részét képezi annak a mintegy egymillió Tesco klubkártyás vásárlónak az elérése, melyek az új mobilszolgáltató potenciális ügyfeleivé válhatnak. Bár a tarifákról nem került még nyilvánosságra semmilyen részlet, a szolgáltatás alighanem olcsó, feltöltőkártyás konstrukciókból áll majd, melyek mellé olcsó mobiltelefonokat árulnak a Tesco áruházak. Ebből a szempontból a Tesco Mobile hasonló célcsoportra fókuszál, mint a február elején indult Blue Mobile, mely a Magyar Telekom márkázott szolgáltatása, kizárólag a Lidl vásárlói számára - azaz klasszikus értelemben nem tekinthető virtuális mobilszolgáltatónak.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Tesco az anyaországban, Nagy-Britanniában és Írországban évek óta jelen van a mobilszolgáltatói szegmensben is, hasonló, vegyesvállalati konstrukcióban - a cég az egyik legnagyobb, legmeghatározóbb virtuális operátor a szigetországban. A Tesco Mobile ügyfeleinek száma Angliában ma meghaladja a 2,6 milliót, a havi előfizetéses és feltöltőkártyás konstrukcióban egyformán elérhető ajánlatok beszéd- szöveges üzenet és adatszolgáltatást egyaránt tartalmaznak. Az áruházlánc csupasz szolgáltatást (vagyis csak SIM-et) és készülékekkel egybecsomagolt szolgáltatást egyaránt kínál, a telefonportfólióban többek közt az iPhone is megtalálható. A Tesco Mobile 2009-ben a szomszédos Szlovákiában is virtuális mobilszolgáltató lett.

A szolgáltatás indulásának részleteiről február 28-án tart sajtótájékoztatót a Vodafone és a Tesco.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról