:

Szerző: Koi Tamás

2012. február 16. 09:43

Kivonulhat Nagy-Britanniából a Deutsche Telekom

Nagyjából tíz évnyi működés után kivonulhat Nagy-Britanniából a Deutsche Telekom, állítják a céghez közel álló iparági bennfentesek. A társaság angol leányvállalatának léte az amerikai részleg eladásának kudarca miatt kerülhet veszélybe.

Elhagyhatja az angol mobilpiacot a Deutsche Telekom, írja bennfentes értesülésekre hivatkozva a Bloomberg. Az ügynökség forrásai szerint a német távközlési multinál azután merült fel, hogy eladja egyik legnagyobb külföldi leányát, hogy az amerikai T-Mobile értékesítése tavaly év végén kudarcba fulladt. Bár a cég ezzel kvázi fájdalomdíjként jelentős készpénzállományhoz és spektrumhoz jutott, mintegy négymilliárd dollár értékben, a társaság számára hosszú távon továbbra is a kevésbé prosperáló, ugyanakkor így is jelentős ügyfélbázist elérő üzletágak értékesítése jelentheti a megoldást, ha ellensúlyozni szeretné a fejlett piacok stagnálását és a szabályozói hatásból eredő bevételkiesést.

A kiszivárgott információk szerint a bonni székhelyű multi jelenleg megvalósíthatósági lehetőségeket keres az angol üzletág értékesítésére - a cég számára kézenfekvő megoldás lenne, ha eladná 50 százalékos tulajdonrészét a 2009-ben a France Telecom helyi leányvállalatával közösen alapított Everything Everywhere-ből. Ez a szolgáltató közel 30 millió ügyféllel ma Nagy-Brtiannia legnagyobb operátora, ugyanakkor a France Telecom és a Deutsche Telekom egyaránt saját márkaneve alatt értékesíti továbbra is a szolgáltatásokat és a készülékeket (előbbi Orange, utóbbi T-Mobile néven).

Bennfentesek szerint a Deutsche Telekom üzletrészének kivásárlására két lehetséges modellt állítottak össze: első körben vélhetően a France Telecomnak lenne lehetősége megvásárolni a tulajdonrészt, ha pedig a francia vállalat nemet mond, kívülről kell partnereket találni. Előbbi megoldás megvalósíthatósága ugyanakkor kérdéses, mivel a France Telecom jelenleg nagyjából ugyanazt a stratégiát követi, mint a Vodafone csoport, vagyis inkább a fejlődő piacokra igyekszik koncentrálni.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A T-Mobile brand 2002-ben jelent meg Nagy-Britanniában, jóllehet a Deutsche Telekom akkor már három éve jelen volt a piacon, miután megvásárolta a One 2 One nevű szolgáltatót. A vállalat 2009-ben jelentette be, hogy vegyesvállalatot hoz létre hálózatának üzemeltetésére a France Telecommal. Az új cég, az Everything Everywhere 2010-ben, az Európai Unió versenyügyi szerveinek jóváhagyásával jött létre, ezzel megalakult a szigetország legnagyobb mobilszolgáltatója.

Az egyesülés azonban egyelőre nem sikertörténet, a cég eladásai a legutóbbi negyedévben is csökkentek, az ügyfélbázis mérete pedig kis mértékben apadt. A vegyesvállalat tavaly év végén átalakította menedzsmentjét, az igazgatók számát 25-ről 10-re csökkentették, és a vezérigazgatói pozícióban is változás történt.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról