Szerző: Bodnár Ádám

2011. október 25. 11:06

Felhőszolgáltatásokra fogad az Oracle

Megvásárolta a hosztolt CRM-szolgáltatást nyújtó, számos nagy nevű vállalatot az ügyfelei között tudó RightNow Technologiest az Oracle. Larry Ellsion láthatóan megelégelte a Salesforce.com egyeduralmát.

Az Oracle 1,5 milliárd dollárért megvásárolja az 1997-ben alapított RightNow Technologies vállalatot, amely a Salesforce.com-hoz hasonló hosztolt CRM-szolgáltatást fejleszt. A részvényenként 43 dolláros ajánlott ár 20 százalékkal magasabb a RightNow pénteki záró árfolyamánál. Az ügyletre a RightNow igazgatótanácsa rábólintott, a részvényesek és a hatóságok jóváhagyása esetén legkésőbb 2012 elején le is zárulhat.

Az ezernél is kevesebb főt foglalkoztató cégnek olyan ügyfelei vannak mint az ausztrál posta, a British Airways, a Linksys, a Motorola, a Nikon, az Electronic Arts, valamint számos amerikai egészségügyi és kormányzati intézmény. "Az Oracle agresszíven terjeszkedik hogy az ügyfelei számára tejes cloud szolgáltatási portfóliót nyújthasson, beleértve az értékesítési folyamatok automatizálását, az emberierőforrás-kezelést, a tehetséggondozást, a közösségi hálózatokat, adatbázisokat és a javát az Oracle Public Cloud részeként" - mondta a bejelentés kapcsán Thomas Kurian, az Oracle szoftverfejlesztési vezetője. "A RightNow szolgáltatása nagyon fontos része lesz az Oracle Public Cloudnak."

Larry Ellsion néhány éve még igyekezett elbagatellizálni a cloudok jelentőségét, amikor az Oracle még csak telepített szoftverekkel rendelkezett, de ma már egyértelmű, hogy vannak olyan területek, ahol a cloudszolgáltatások komolyan veszélyeztetik a telepített szoftverek hegemóniáját. Az ügyfélkapcsolat-kezelés talán az első olyan üzleti funkció, amelyet nagyvállalatok is gyakran vesznek igénybe a felhőből, mivel a folyamatok jobbára sztenderdizáltak, nem igényelnek különösebb testre szabást - erre a felismerésre építette üzletét a Salesforce.com, amely mára a terület vezető szereplőjévé vált, legutóbbi pénzügyi évében a forgalma meghaladta az 1,6 milliárd dollárt is. A Salesforce.com korai befektetői közé tartozik Larry Ellison, az Oracle elnök-vezérigazgatója is, aki azóta jelentősen megváltoztatta a véleményét - az OpenWorldön tartott előadásában hosszú perceken keresztül ekézte a Salesforce.comot.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Amint arról a HWSW is beszámolt, az Oracle az október elején San Franciscóban tartott OpenWorld konferencián jelentette be, hogy nyilvános cloudot indít, ahonnan az ügyfelek a Fusion Applications portfólió több elemét is elérhetik, CRM-szolgáltatást is. A RightNow felvásárlásával a vállalat célja alighanem egy olyan ügyfélbázis akvirálása, amelyek később referenciaként szolgálhatnak saját cloud-szolgáltatásainak értékesítésekor - máshogy fogalmazva az Oracle piacot vett, persze a RightNow technológiái is értékesek lehetnek a CRM-szolgáltatások jövőbeli fejlesztésére.

A Sun Microsystems 7,4 milliárdos akvizíciója óta ez az Oracle legnagyobb értékű felvásárlása, ami jól mutatja, az Oracle mennyire elkötelezett a cloudszolgáltatásainak sikere mellett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról