Szerző: Koi Tamás

2011. május 12. 11:24

Átmeneti a gond a UPC tányéros tévéjével, állítja a cég

Május eleje óta felhasználók tucatjai jelezték a különböző internetes fórumokon, hogy a UPC Direct műholdas tévé minősége egyik napról a másikra jelentősen romlott az SD adások esetében. A szolgáltató szerint voltak ugyan problémák, de azokat már elhárították.

A jelenleg csaknem 200 ezer előfizetővel rendelkező UPC Direct műholdas szolgáltatás indulásakor minden kétséget kizáróan az ország egyik legnépszerűbb, legjobb vételi minőséget produkáló műholdas platformja volt, május elejére azonban felhasználói visszajelzések szerint hirtelen romlott a szolgáltatásminőség, pontosabban az SD-ben elérhető csatornák felbontása. A sat.hu fórumán több tucatnyi ügyfél jelezte, hogy az adások képe a múlt hét óta szemmel láthatóan rosszabb minőségű, elmosottabb, mint korábban, az erre alkalmas beltéri egységek pedig magyarázatot is adtak a jelenségre: az SD csatornák felbontása a korábbi 720x576i-ről 544x576-ra, illetve 480x576-ra csökkent.

A UPC Direct ügyfélszolgálata az előfizetők érdeklődésére különböző indokokkal szolgált a minőségcsökkenésre: akadt olyan ügyfél, akinek átmeneti, azóta elhárított technikai zavarról számoltak be, de volt olyan is, amikor a vételi körülmények ideiglenes romlására (légköri zavarok stb.) hivatkozott a cég. Akadt olyan válasz is, mely kifejtette, a UPC Directnek nincs joga a csatornák felbontásán módosítani, azt csak abban a minőségben továbbíthatja az ügyfeleknek, amit a csatorna üzemeltetője nyújt.

Megkerestük a szolgáltatást üzemeltető luxemburgi székhelyű UPC DTH S.à.r.l.-t ahol lapunk kérdésére Pinkola Zoltán, a cég magyarországi marketing- és értékesítési igazgatója tagadta, hogy bármilyen, az SD csatornákkal kapcsolatos permanens minőségváltozás lett volna a közelmúltban. Pinkola hozzátette, a feladóoldalon voltak ugyan "bizonyos" műszaki problémák az elmúlt napokban, ezeket azonban mostanra már elhárították. A vezető ezzel együtt levelében azt javasolta a problémákat észlelő előfizetőknek, hogy forduljanak a szolgáltató ügyfélszolgálatához.

A UPC Direct műholdas szolgáltatás egy évvel ezelőtt vált le a Liberty Global tulajdonában álló magyar leányvállalattól, változatlan tulajdonosi körrel. A cég a teljes közép-európai műholdas üzletágát egy luxemburgi vállalatban egyesítette, ezzel együtt műholdas partnert is váltott: a SES Astra után a UPC Direct szolgáltatás a TelenorSBC Thor műholdjáról érhető el. A cég alvállalkozói partnerei segítségével tavaly nyáron ezért mintegy 200 ezer parabolaantennát volt kénytelen átállítani más pozícióba.

A szolgáltató a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legutóbbi, februári gyorsjelentése szerint a vezeték nélküli televíziós piac 22,1 százaléka felett bírt befolyással, ügyfélbázisa ezzel csekély mértékben átlépte a 196 ezret. A cég teljes kínálata jelenleg 72 SD és 8 HD csatornából áll.

a címlapról