Szerző: Bodnár Ádám

2011. május 03. 13:38:00

Negyedik a legjobb magyar csapat a BME 24 órás programozóversenyén

A hétvégén lezajlott a BME idei 24 órás programozóversenye - mársemmi meglepő sincs abban, hogy svéd csapat végzett az élen, az elmúlt öt évben ez volt a harmadik svéd győzelem.

Az immár tizenegyedik alkalommal megrendezett verseny előválogatójára közel 500 csapat  jelentkezett, de közülük csak az internetes előválogatón legjobban teljesítő 27 jutott be a döntőbe, ahol a tavalyi dobogósokkal mérhették össze tudásukat.

A feladatok megoldásához a kiváló és gyors kódolási képesség mellett most is összehangolt csapatmunkára és az informatika különféle területein való széleskörű jártasságra volt szükség. A versenyfeladatok változatosak voltak, kettőben még hardvereket is kellett programozni: egy rajzoló plotterasztalt, illetve egy négybites számítógépet, amit a lyukkártyákhoz hasonló módon kellett különféle programok futtatására utasítani.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Az egyik legérdekesebb feladat az egymás elleni tetris játék volt: a két játékos (program) ugyanannak a "pályának" a két oldalán helyezkedett el, a síkidomok nem függőlegesen, hanem vízszintesen mozogtak és persze akár egymásnak is ütközhettek. Nehezítésként a csapatoknak arról is folyamatosan dönteniük kellett, milyen síkidom ne legyen az ellenfél területére eső következő elem. A döntő feladatai letölthetők a rendezvény oldaláról.

A svédek mondhatni szokás szerint jól szerepeltek, az elmúlt öt évben harmadszor fordult elő, hogy az északi országból érkezett a BME 24 órás programozóverseny győztes csapata. A balloonsRus nevet viselő alakulat összesítésben 12021 pontos eredménnyel lett bajnok, maga mögé utasítva a 11512 pontot szerző Eventually_almost_surely_correct csapatot, amelynek egyébként három tagjából ketten szintén svédek. A bronzérmet a dél-afrikai The_Teddyborg szerezte meg, egy hajszállal, összesen 18 ponttal lemaradva az ezüstéremről. A hazai csapatok is jól teljesítettek az idén, a negyedik, ötödik és hatodik helyen záró Monkey_Island, O.o és Nemterminisztikus_fogoritmus egyaránt magyarokból állt.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 26. 15:42

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.