Szerző: Bodnár Ádám

2011. április 19. 13:55

Vegyes képet mutatnak a Sony Ericsson negyedéves számai

Csökkenő készülékértékesítési volumennel, kisebb bevétellel és felére zuhanó profittal zárta 2011 első negyedévét a Sony Ericsson. A japán-svéd mobilgyártó ugyanakkor az androidos okostelefonok sikerének köszönhetően növelni tudta egy készülékre jutó átlagos eladási árát.

Nem sok jót hozott az első negyedév a Sony Ericssonnak. A vállalat ugyan a negyedév során több új felső kategóriás készüléket mutatott be, de azok csak kevés hatást tudtak kifejteni a pénzügyi eredményekre, mivel a negyedév végén érkeztek. Bert Nordberg elnök-vezérigazgató szerint azonban az Xperia Arc, Neo, Pro és főleg a játékokra kihegyezett Play világszerte elnyerte a mobilszolgáltatók és a vásárlók tetszését.

A cég kinyilvánított célja, hogy réteggyártóvá váljon és androidos készülékeivel arasson sikert. Bert Nordberg, a vállalat elnök-vezérigazgatója tavaly októberben kijelentette, a Sony Ericsson hamarosan a legnagyobb androidos okostelefon-gyártóvá válik, de a Samsung, illetve a HTC elképesztő sikereit látva erre egyre kevesebb a reális esély. A Sony Ericsson mindössze 8,1 millió készüléket értékesített 2011 első negyedéve során, ez éves szinten 23 százalékos visszaesést jelent - a leszállított telefonoknak azonban már közel kétharmada volt okostelefon, ami kevesebb mint 5 millió mobilt jelent. A cég saját becslése szerint az okostelefon-piacon a részesedése volumen alapján 5 százalék volt, ami azt jelenti, a teljes piac mérete megközelíthette a 100 millió darabot.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A vállalat csupán 1,14 milliárd euró forgalmat ért el az első negyedévben, éves szinten 19 százalékos volt a visszaesés. A vállalat kivonulóban van az alsó szegmensből és a prémium kategóriás okostelefonok felé fordult, aminek köszönhetően az egy készülékre jutó átlagos eladási ár 141 euró volt, ami 5 százalékos növekedés a tavalyi első negyedévhez képest. Ez egyértelműen az okostelefonok sikerével magyarázható. A drágább mobilok népszerűségének köszönhetően a Sony Ericsson 11 millió euró profitot tudott kipréselni magából, ami csak fele az egy évvel korábbinak, de akkor egy 10 millió eurós egyszeri tétel növelte az eredményt.

Működése során a Sony Ericsson 353 millió eurónyi készpénzt használt fel és 375 millió euró kölcsönt vett fel, hogy biztosítsa likviditását. A teljes kölcsönállomány ezzel a negyedév végén meghaladta a 603 millió eurót. A vállalat közeljövőjéről nem sok jót árul el Bert Nordberg nyilatkozata, amely szerint a japán földrengés komoly zavart okozott a cég működésében és megakasztotta az ellátási lánc szokásos menetét is. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a Sony Ericssonnak alkatrész- vagy gyártási problémái lehetnek a közeljövőben. "Jelenleg is vizsgáljuk a helyzetet" - szögezte le Nordberg.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról