Szerző: Koi Tamás

2011. április 8. 15:59

Telefonba költözik a Szigetkártya

Éles üzemben tesztelik a telefonos érintés nélküli fizetést, vagy angol nevén Near Field Communications technológiát az idei Sziget Fesztiválon, ahol ismét a Vodafone az egyik főszponzor.

A Vodafone az idei fesztivál idején is igyekszik olyan telekommunikációs megoldásokat hozzátenni az eseményhez, melyek a hazai termékpalettán eddig nem, vagy nem ilyen formában szerepeltek. A 2011-es év nagy dobása a mobilos Near Field Communicaitons (NFC), vagyis az érintés nélküli fizetés lesz, mely lényegében a tavaly debütált Szigetkártyát költözteti be az arra alkalmas mobilkészülékekbe. A Vodafone emellett idén kihasználja a lehetőséget arra is, hogy a mobilhálózatának fejlesztését látványosan demonstrálja.

Az operátor ennek jegyében a fesztivál területén felépíti a gyors mobilinternet jelképét, egy olyan "interaktív tornyot", mely többfunkciós bázisállomásként is üzemel. Az ideiglenesen kihelyezett bázisállomás - melynek formatervét az elképzelések szerint megpályáztatják  - HSPA+ technológiával szolgáltat, ami azt jelenti, hogy a maximálisan kiosztható letöltési sávszélesség elméletileg akár 21 Mbps is lehet a lefedettségi területen. A szolgáltatók egyébként a rendezvény idején rendszerint mobil adókkal amúgy is bővítik a kapacitást, az ilyenkor többszörösére növekedett hálózatterhelést ugyanis a fesztiválhelyszín körzetében üzemelő infrastruktúra nem tudná kiszolgálni.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Idén megújul a tavalyi fesztivál egyik újdonsága, a Szigetkártya is, melyet immár a rendezvény kizárólagos fizetőeszközévé kívánnak tenni a szervezők. A Vodafone közreműködésével a szolgáltatást zártkörű teszt jelleggel NFC-kompatibilis mobiltelefonokkal is igénybe lehet venni (ilyenből egyelőre csak egy, a Nexus S szerepel a szolgáltató kínálatában), illetve a szolgáltatói ügyfelei akár Szigetkártyájukat is feltölthetik vele operátori egyenlegük terhére.

Tavaly nagyjából ötszázan vették igénybe, így a Vodafone szerint sikertermék lett a Percalapú Szigetjegy, mely idén is elérhető lesz - ezzel a látogató a belépéstől a Sziget elhagyásáig fizet csak, például ha kizárólag kedvenc együttese koncertjére kíváncsi. A tavalyi év egyik kulcstermékéről, a Szigetfonról nem esett szó a sajtótájékoztatón, egyelőre tehát nem tudni, hogy a szolgáltató a tavalyihoz hasonló feltételek mellett biztosítja a tarifát és a kedvezményes készülékeket.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról