Szerző: Koi Tamás

2011. április 06. 11:46:00

Egyszerű tartalomtovábbítás Nokia telefonokra

A PC-s és a mobiltelefonos tartalomfogyasztás összekapcsolását teszi egyszerűbbé a Nokia Beta Labs legújabb fejlesztése, a Drop, mely lehetőséget ad arra, hogy a felhasználó bizonyos tartalmakat a böngészőből pár kattintással a mobiljára továbbítson.

A Beta Labs által tegnap bemutatott push-szolgáltatás két szoftverkomponensből, egy telefonra telepíthető alkalmazásból és egy böngészőkiegészítőből áll. A telefonos kliens Symbian^3- és Symbian S60-alapú Nokia okostelefonokkal kompatibilis, a böngészőbeépülő pedig egyelőre kizárólag Mozilla Firefox 3.6.X, illetve 4.0-s verziókkal kompatibilis. A rendszer működéséhez természetesen elengedhetetlen, hogy a mobil adatkapcsolata aktív legyen.

A Drop alapötletét lényegében az adja, hogy a felhasználó a weben "fogyasztott" tartalmakat a lehető legegyszerűbben tudja továbbítani a mobiltelefonjára, így a jobb egérgomb megnyomására felugró ablakban (context menu) kiválaszthatja, hogy az adott tartalmat szeretné a Nokia Drop segítségével a telefonjára továbbítani. A program emellett a böngésző címsorába is beépül.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel.

A béta állapotú alkalmazással egyelőre három push-funkció érhető el: az elsővel a weben megjelenített kép beállítható a telefon háttérképének, a második lehetőséget ad arra, hogy egy képet a telefonra továbbítson a felhasználó (anélkül, hogy háttérképnek állítaná be), a harmadik pedig egy kiválasztott link továbbítására használható. Utóbbi funkció egyébként androidos okostelefonokon is elérhető a Google Chrome to Phone böngészőbeépülője révén.

A Nokia Beta Labs által fejlesztett Drop letölthető a projektet bemutató weboldalról - a fejlesztők a későbbiekben a felhasználók visszajelzései alapján újabb tartalom-push funkciók beépítését tervezik az alkalmazásba.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 15:00

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.