Szerző: Koi Tamás

2011. február 22. 11:03

Bajban a UPC és a DIGI tányéros tévéje?

Gyakorlatilag megállt a UPC műholdas platformjának a növekedése, emellett a piacot vezető DIGI részesedése is visszaesett jóllehet a piacban még jelentős potenciál mutatkozik - legalábbis ez derül ki a hírközlési hatóság szokásos gyorsjelentéséből. Szinte minden új előfizetőt a Magyar Telekom szerez meg.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság frissen kiadott, tavaly december végi állapotot mutató gyorsjelentése ezúttal is képet ad a különböző tévés platformok teljesítményéről, kitűnő összehasonlítási alapot adva az egy évvel korábbi állapotokkal. A gyorsjelentésből egyedül a vezeték nélküli szolgáltatások riportja fedi le a piac teljes egészét, itt négy (valójában csak három) szereplő versenyez, sorrendben a DIGI, a Magyar Telekom, a luxemburgi UPC DTH S.á.r.l., valamint a Hello HD Kft.

A tavaly decemberi gyorsjelentés tanúsága szerint a vezeték nélküli műsorterjesztési piac 2010-ben nagyjából 115 ezer előfizetéssel bővült, a teljes ügyfélszám ezzel elérte a 866 ezret, szemben a tavalyelőtti 751 ezerrel. A négyszereplőssé vált piacon tavaly egyértelműen a Magyar Telekom által T-Home Sat TV márkanéven kínált műholdas platform teljesített a legjobban, a szolgáltatásra egy év alatt 97 ezer új háztartás fizetett elő (lemorzsolódásokkal együtt számolva), miközben a DIGI műholdas tévéjét nagyjából 20 ezer, a UPC Direct szolgáltatást pedig csupán háromezer új előfizető igényelte.


UPC Direct parabolaantenna: nem kerül fel új háztetőkre

A tavalyi év során a Sat TV a műholdas platformok mezőnyében a rendkívül dinamikus növekedésnek köszönhetően megelőzte a UPC-t, a Magyar Telekom egy év alatt csaknem kilenc százalékkal növelte részesedését a szegmensben. A piacvezető DIGI részesedése 49,4-ről 45,2 százalékra, a UPC-é pedig 24,7-ről 21,8 százalékra esett vissza, miközben a T-Home Sat TV 20,8-ról 29,3 százalékra nőtt.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A műholdas platform növekedésének köszönhetően a Magyar Telekom a teljes tévépiacon is jól teljesített tavaly: a cég gyakorlatilag beérte a DIGI-t, és közel került a most még piacvezető UPC-hez. Christopher Mattheisen, a vállalat vezérigazgatója egy tavalyi sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, reális esélyt lát rá, hogy a Magyar Telekom még idén a legjelentősebb tévészolgáltatóvá váljon hazánkban.

A német tulajdonú távközlési multi elsősorban a csomagolt szolgáltatásoknak köszönheti a platform sikerét, a cég telefon, mobiltelefon és vezetékes internetszolgáltatással együtt is kínálja a Sat TV-t, az előfizetők pedig a jelentős árkedvezmény, valamint nem utolsósorban a stabil műszaki háttér miatt választják a szolgáltatót. A UPC Direct szolgáltatás eközben tavaly jelentős változásokat élt meg itthon, így a műholdas platformot először máig vitatott körülmények közt kiszervezték egy luxemburgi székhelyű vállalathoz (ez a stratégia ráadásul nem tette lehetővé a triple play szolgáltatások bevezetését), majd a szolgáltatás műholdat is váltott, melynek részeként minden előfizetői végponton át kellett pozicionálni a parabolatükröket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról