Szerző: Bodnár Ádám

2011. január 5. 12:57

Az autóipar felé mozog az NVIDIA

A BMW-vel és az elektromos autóival nagy érdeklődést kiváltó Teslával kötött megállapodást az NVIDIA, mindkét együttműködésről a Las Vegas-i CES-en számoltak be az érintett felek.

Az NVIDIA láthatóan komolyan gondolja, hogy kitörjön a PC-s grafikus kártyák világából és megvesse a lábát más piacokon is. A mérnöki-tudományos számítások gyorsítására szolgáló Tesla után újabb bizonyságát adta a cég annak, hogy valóban hajlandó másképp gondolkodni, a CES-en két autógyártóval kötött megállapodást.

A BMW a jövőben szinte összes autójába NVIDIA processzorokra épülő fedélzeti információs és szórakoztató rendszert épít, ilyenek kerülnek a 3-as, 5-ös és 7-es sorozat tagjaiba, az X-sorozatú hobbiterepjárókba, valamint a Minikbe és később a bajor cég tulajdonában levő Rolls-Royce modellekbe is. A BMW iDrive egy integrált fedélzeti rendszer navigációval, merevlemezes zenelejátszóval, amely az NVIDIA-nak köszönhetően 1280x600 pixel felbontású 3D térkép és domborzatmegjelenítéssel bővül. Hogy mikortól lesznek kaphatók ezek a modellek, arról a cégek egyelőre hallgatnak.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Sokkal látványosabb a Tesla S és az NVIDIA demója. A Tesla S egy tisztán elektromos hajtású négyajtós, négyüléses sportkocsi, amely a Porsche Panamera, Aston Martin Rapide, valamint a Maserati Quattroporte stílusában készült. A jövőbe mutató megoldásokat felvonultató jármű belseje is jövőbe mutató, a középkonzolt egy 17 hüvelyk átlójú érintőkijelző foglalja el, ezen jelenik meg a fedélzeti információs és szórakoztató rendszer kezelőfelülete, de innen lehet irányítani a hűtést-fűtést is.

A Tesla S műszerfala két LCD-vel

A rendszer lelke egy NVIDIA Tegra processzor, egy ugyanilyen lapka  gondoskodik a vezető előtti, 12,3" átlójú LCD-n alapuló grafikus "műszerfal" meghajtásáról is, ahol a sofőr utasítására akár 3D ábrákon is megjeleníthető az autó különféle rendszereinek állapota. A Tesla szerint energiatakarékossága miatt esett a választás a Tegrára, ami kiemelt szempont egy akkumulátorról működő, elektromos autónál.  Amennyire előremutató a jármű, annyira távolinak tűnik, a gyártása 2012-ben kezdődik, az első példányok valószínűleg 2013-ban kerülnek a vevőkhöz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról