Szerző: Bodnár Ádám

2010. december 17. 10:34

Úgy veszik az Exadatát mintha kötelező lenne

A Sun integrálásának, valamint az üzleti szoftverek iránti kereslet növekedésének köszönhetően a vártnál sokkal jobb negyedévet zárt az Oracle.

Az Oracle minden bevételi kategóriában jelentős növekedést tudott felmutatni, ami elsősorban annak köszönhető, hogy világszerte (de elsősorban az USA-ban) megindult a gazdaság élénkülése és ezzel párhuzamosan a vállalatok, intézmények újra elkezdtek informatikára költeni. A bejelentést követően a részvények 4 százalékkal 31,5 dollárra drágultak, legutóbb 2001-ben, még a dotkomlufi kipukkanása előtt járt ilyen magasan az árfolyam.

Minden téren jól teljesített az Oracle

Az új szoftverlicencek értékesítéséből származó bevétel 21 százalékkal 2 milliárd dollárra nőtt egy év alatt. A licencmegújításból és támogatásból befolyó forgalom 12 százalékkal 3,7 milliárd dollárra emelkedett. A Sun felvásárlásával megszületett hardverrészleg 1,1 milliárd dollár bevételt ért el hardverértékesítésből és további 686 millió dollár folyt be hardvertámogatásból - ezeket az összegeket nem lehet összehasonlítani, mivel egy éve a Sun még nem volt az Oracle része. Az Oracle szolgáltatási árbevétele 24 százalékkal 1,2 milliárd dollárra emelkedett.

Összességében a vállalat forgalma 8,6 milliárd dollár volt, ami 47 százalékos növekedést jelent, ezt a Sun integrálása magyarázza elsősorban. Ha a hardverértékesítést figyelmen kívül hagyjuk, az Oracle árbevétele 18 százalékkal nőtt éves összehasonlításban. A vállalat üzemi eredménye 3,8 milliárd dollárt tett ki, az üzemi eredményhányad pedig 44 százalék volt, ami magasabb az SAP-nál annak ellenére, hogy az Oracle immár hardverekkel is foglalkozik, amelyek profittartalma jóval alacsonyabb a szoftverekénél. A vállalat 1,9 milliárd dolláros nettó eredménnyel zárta a negyedévet, ami 28 százalékkal magasabb a tavalyinál.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az Oracle kinyilvánított célja, hogy a lehető legnagyobb nyereséggel üzemeltesse a Suntól megörökölt hardverüzletágat. Ennek érdekében a vállalat a kereskedőit profit alapján kompenzálja, felmondta a számára előnytelen OEM-megállapodásokat (pl. Hitachi), valamint kivonult a tömegszerverek szegmenséből és a nagy hozzáadott értéket tartalmazó integrált rendszerekre koncentrál mint amilyen az Exalogic és az Exadata.

"Elsők akarunk lenni a high-end szerverpiacon online tranzakciófeldolgozásban és adattárházban. Nem érdekel minket az alacsony nyereségtartalmú tömegszerverek szegmense, a high end OLTP-re és adattárházakra koncentrálunk, ahol a nyereség nagy és ahol meg tudjuk különböztetni magunkat" - mondta el az elemzők számára rendezett konferenciahíváson Larry Ellison, az Oracle vezére.

"Megküzdünk az IBM-mel az első helyért"

Az adattárházakhoz és online tranzakciófeldolgozásra kifejlesztett Exadata az Oracle történetének legsikeresebben rajtoló terméke, eddigi életciklusa alatt már közel 2 milliárd dollár értékben vásároltak vagy rendeltek belőle az ügyfelek. Mark Hurd, a hardverüzletág HP-tól leigazolt vezetője hozzátette, már a világ 50 országában üzemelnek Exadata rendszerek, a telepítések 60 százaléka adattárházat szolgál ki, de egyre többen vetik be OLTP-re is az Exadatát.

"Az IBM hardverek és szoftverek elég versenyképesek, de a HP nagy szerverei lassúak, drágák és kevés vagy semekkora szoftveres hozzáadott értéket nem képviselnek. Ez nagyon sebezhetővé teszi a HP-t a következő években és piacot fognak veszteni" - vélekedett az Oracle vezetője. "Azt várjuk, hogy az Exadata, Exalogic és SPARC Supercluster rendszereink révén jelentős piaci részesedést szerzünk a high-end szegmensben és nagyon hamar az IBM mögé kerülünk a második helyre. Aztán majd megküzdünk az IBM-mel az első helyért."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról