Szerző: Koi Tamás

2010. november 11. 08:37

Kiakadtak az operátorok a német távközlési törvény tervezetén

Komoly tiltakozást váltott ki a német telekom szektor szereplőinek körében a német szövetségi kormány szabályozási tervezete, mely több engedményt is tesz a fogyasztóknak a korábbi évek gyakorlataival szemben.

Az új szabályozástervezet részben a 2009-ben elfogadott uniós telekom reformcsomag német jogrendbe történő átültetését jelenti, azonban bizonyos esetekben sokkal szigorúbb feltételek mellett, mint amit az Európai Unió előírt a tagállamok számára. Németország az elsők közt vette át a reformcsomag intézkedéseit az EU27-ek közül, melynek köszönhetően az országban elsőként írtak ki frekvenciapályázatot a 800 MHz-es, úgynevezett digitális hozadék sávra. A törvényhozás most tervezett törvénymódosításaival a fogyasztók jobban járhatnak, mint bármelyik más európai tagállam állampolgárai.

Rainer Bruederle, a telekommunikációs szektor szabályozásáért is felelős gazdasági miniszter indítványában három lényeges pont szerepel. Az első a számhordozás, melyre az új törvény életbe lépése után jóval kevesebb idő jut: a szolgáltatóknak a fogyasztó bejelentését követően legkésőbb 24 órán belül le kell bonyolítaniuk a teljes hordozási folyamatot, ellenkező esetben komoly pénzbüntetésre számíthatnak. Ez a kitétel egyébként az EU-s keretszabályozásban is szerepelt, de nem volt egyértelmű, hogy a hordozási folyamat arra az időszakra (úgynevezett hordozási időablak) szól, amíg a hívószám technikailag az egyik szolgáltatótól a másikhoz kerül, vagy a teljes procedúrára.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Az új tervezet értelmében német szolgáltatók számára kötelező lehet az az új előírás is, mely kiköti, hogy minden cégnek üzemeltetnie kell ingyenes telefonos ügyfélszolgálatot. Ennek a legtöbb szolgáltató meg is felel, csakhogy az új szabályozás sokkal szigorúbb feltételeket szab az ügyfélszolgálat elérhetőségét illetően, így például rövidebb várakozási időket kell garantálniuk az operátoroknak - ezt a helyi hatóság rendszeresen ellenőrzi majd a tervek szerint, azok a cégek, melyek nem felelnek meg a feltételeknek, pénzbírságra számíthatnak.

A távközlési cégek számára a legnagyobb érvágást mégsem a fenti két szigorítás, hanem a hűségidőkkel kapcsolatos változások jelenthetik: az új törvénytervezet leszámolna a 24 hónapos hűségidőkkel, így a szolgáltatók maximum egy évre láncolhatnák magukhoz az ügyfeleket. Az EU-s telekom reform e tekintetben is megfogalmaz bizonyos elvárásokat, de jóval megengedőbb, így például 24 hónapban maximálja a hűségidőt.

Számhordozás itthon

Magyarországon a számhordozási folyamatot a 46/2004. (III. 18.) kormányrendelet szabályozza, melynek értelmében a számhordozási folyamatnál alapvetően két céldátumnak kell megfelelniük a szolgáltatóknak: egyrészt az átadó szolgáltatónak a kérelem beadást követően legkésőbb két munkanapon belül ki kell adnia a jóváhagyó nyilatkozatot, másrészt az átvevő szolgáltatónak a szerződéskötést követően legkésőbb 8 munkanapon belül teljesítenie kell a számhordozási igényt - a folyamat technikai része egy kijelölt időablakban, maximum néhány órán belül lezajlik.

A német szolgáltatók éles hangú nyilatkozatban tiltakoztak a szigorítások ellen, kiemelve, hogy az új rendszer túlszabályozott, teljesen irreális elemeket tartalmaz, és - különösen a hűségidő korlátozása - veszélyezteti a beruházások megtérülését.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról