Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Megtorpant a PC-piac növekedése

Bodnár Ádám, 2010. október 14. 09:29
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Ahogy azt az előrejelzésekből sejteni lehetett, a harmadik negyedévben megtorpant a növekedés a PC-piacon. A forgalom mindössze 7,6 százalékkal nőtt éves szinten, ami messze elmarad az elemzők korábbi várakozásaitól.

Világszerte 88,3 millió személyi számítógép talált gazdára a harmadik negyedévben, jelentette be a Gartner piackutató és -elemzőcég. A vállalat korábban 12 százalékos is meghaladó növekedéssel számolt. A számok mögött a lakossági PC-vásárlások belassulása áll a fejlett piacokon.

"A növekedés legfőbb gátját a lakossági szegmens gyengesége okozta az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában. A fogyasztói mobil PC vásárlások az elmúlt két évben nagyon erősek voltak, köszönhetően az olcsó laptopok és netbookok megjelenésének, de ez most nagyon lelassult" - mondta Mikako Kitagawa, a Gartner vezető elemzője. "Az iskolakezdési szezon gyenge forgalma nem annak köszönhető, hogy a diákok nem vettek új PC-ket, hanem mert azok a nem diákok, akiket általában megmozgatnak az évkezdési akciók, távol maradtak a boltoktól" - folytatta Kitagawa. "Ezeket a vásárlókat egyrészt a média tabletek megjelenése, másrészt a gyenge gazdasági kilátások bizonytalaníthatták el, mivel valójában nincs is azonnali szükségük új PC-re."

Ahogyan azt a HWSW már korábban megírta, az Egyesült Államok és a nyugat-európai országok makrogazdasági mutatói a válságból történő kilábalás ütemének lassulását jelezik. A foglalkoztatottság nem javul számottevően, amelynek következtében a lakosság óvatossá vált a kiadásokkal és takarékosabb életmódra váltott. Egy éve, a Windows 7 körüli felhajtás és a javuló gazdasági környezet közepette sokan vásároltak új notebookot, amit most biztosan nem akarnak lecserélni - az Office 2010 premierje miatt pedig aligha rohannak tömegek a boltba új számítógépért. Eközben egy sor olyan készülék jelenik meg az üzletekben, amelyek jobban magukra tudják irányítani a technikai újdonságokra érzékeny közönség figyelmét, például a  okostelefonok, internetre kapcsolható "okos" 3D tévék vagy éppen az iPadhez hasonló tabletek.

A harmadik negyedévben  a legtöbb PC-t a HP adta el, de az erős fogyasztói piaci kitettség miatt a cég szállításai 0,5 százalékkal csökkentek. Hiába volt erős a kereslet a vállalati oldalon, a HP részesedése 18,9 százalékról 17,5 százalékra csökkent. A legnagyobb sokkot talán az Acer mutatói okozzák, a tajvani cég még a válság alatt is lendületes növekedést tudott felmutatni, most azonban 1,7 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, ami azzal magyarázható, hogy a vállalat gépeit szinte kivétel nélkül csak fogyasztók vásárolják. Az Acer ezzel együtt stabilan őrzi második helyét a gyártói rangsorban, részesedése 13 százalék feletti volt.

A harmadik helyezett Dell 9,2 százalékkal tudta növelni PC-eladásait, mivel a vállalat kimondottan erős pozíciókkal rendelkezik az amerikai és nyugat-európai vállalati szegmensben, amely most a PC-vásárlások motorját adja. A texasi cég piaci részesedése 12,2 százalék volt a harmadik negyedévben. A legnagyobb éves bővülést a Lenovo érte el, a vállalat harmadával több gépet adott el mint egy évvel korábban és a részesedése ezzel meghaladta a 10 százalékot. Az ötödik legnagyobb gyártó az ASUS lett (5,4%), a hatodik pedig a Toshiba (5,2%).

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.