Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A Telenor sem tudja, mihez kezdjenek ügyfelei a mobilnettel

Koi Tamás, 2010. október 04. 15:16
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A szolgáltatók kitartó kampányának köszönhetően egyre többen ismerik hazánkban a mobilinternetet, emellett egyre többen tartják megbízhatónak és gyorsnak az ilyen szolgáltatásokat, legalábbis ezt állítja a teljes hálózatcserére készülő Telenor.

A szolgáltató és a Szonda Ipsos közös kutatásából egyebek mellett kiderül, hogy a mobilinternettel kapcsolatban továbbra is számos tévhit él az előfizetőkben. Ezek közül az egyik legjellemzőbb - és alighanem a Telenor számára a legfájóbb -, hogy az ügyfelek negyede máig úgy gondolja, hogy mobilnet-előfizetést csak annál a szolgáltatónál lehet igényelni, ahol a mobilhang-előfizetést kötötték.

Bár mostanra a mobilszolgáltatók kénytelen-kelletlen belátták, hogy a mobilinternet nem lehet kiváltója a vezetékes internetszolgáltatásnak, a cégek a jelek szerint nem tudnak kivergődni abból a csapdából, amit gyakorlatilag maguknak állítottak fel a 3G-s korszak hajnalán. Az előfizetők jelentős része ennek megfelelően soha nem viszi el otthonról a mobilnetes modemet, a Telenor és a Szonda Ipsos kutatása szerint az ügyfelek nagyjából fele nem használja ki a mobilitás nyújtotta szabadságot, amit egyébként egyben a szolgáltatás legfőbb előnyeként aposztrofálnak.

Nehéz eldönteni, hogy ennek a Telenornál örülnek-e, vagy nem, a kutatást értékelő sajtóközlemény mindenesetre pozitív eredményként tünteti fel, hogy a megkérdezetteknek ma már csupán 20 százaléka gondolja úgy, hogy a mobilnetet csak noteszgéppel lehet használni. A megkérdezett előfizetők 41 százaléka egyébként asztali számítógépen, 59 százaléka laptopon veszi igénybe a szolgáltatást.

A kutatás szerint a mobilinternetről a megkérdezettek 59 százaléka úgy vélekedik, hogy egyszerűen és könnyen használható, elsősorban kiemelve, hogy a szerződéskötést követően gyakorlatilag azonnal használható a szolgáltatás, nem kell bekötési idővel (csupán aktiválási idővel) számolni. Ezt az internetezési megoldást leginkább a 40 év alattiak használják, legjellemzőbben a 26-40 év közöttiek. Jó helyzetképet ad az előfizetői szokásokról, hogy a mobilnetet a legnagyobb arányban a vezetékes szélessávú infrastruktúrával legjobban ellátott fővárosi régióban veszik igénybe.

A Telenornak idén augusztusban valamivel több mint 221 ezer forgalmat bonyolító mobilnetes ügyfele volt, a cég ezzel az aktív előfizetői bázis méretét tekintve a harmadik helyen áll a szolgáltatók versenyében. A vállalat ügyfelei az év nyolcadik hónapjában átlagosan 1,55 gigabyte forgalmat generáltak, ami mind a T-Mobile, mind a Vodafone eredményénél jobbnak számít.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.