:

Szerző: Koi Tamás

2010. július 15. 13:44

Erősíti nagykereskedelmi tevékenységét a Vodafone

Nagykereskedelmi megállapodásokon keresztül próbálja növelni részesedését a mobilinternet-piacon a Vodafone. A cég egyelőre kisebb távközlési cégeket keres meg, akik akár saját márkanév alatt is viszontértékesíthetik a vodás mobilnetet.

A Vodafone ma sajtóközleményben tudatta, hogy a mobilnet-szolgáltatás viszontértékesítésére hosszú távú stratégiai megállapodást kötött két kisebb távközlési céggel. Az értékesítésben együttműködő cégek közül az egyik, a a Business Telecom Távközlési Kft. saját márkanév alatt árulja majd a vodás mobilnetet, a Netfone Távközlési Szolgáltató Kft. pedig partnerein keresztül kínálja majd a szolgáltatást, azaz lényegében disztribútori szerepet vállal.

Tábori Tamás, a Vodafone nagykereskedelmi igazgatója az együttműködés kapcsán utalt rá, hogy az ilyen megállapodásoknak köszönhetően a mobilszolgáltató olyan ügyfelekhez juthat el, akik az adott cégnél esetleg más telekommunikációs szolgáltatásra (például televízió, vezetékes telefon) is előfizettek. A magyar mobilpiacon versenyző három cég közül kettőnek (Vodafone, Telenor) egyáltalán nincsenek ilyen szolgáltatásai, ezzel a mobil adatszolgáltatások mezőnyében hátrányba kerülhetnek a csomagolt szolgáltatásokat értékesítő T-Mobile-lal szemben.

A mobilszolgáltató egyik új partnere, a Btel egy magyar tulajdonú alternatív távközlési vállalat, amely mind lakossági, mind vállalati ügyfelek számára kínál szélessávú Internet, telefon, hoszting szolgáltatásokat. A megállapodás révén július 15-től a Btel ügyfelei vezetékes telefon, szélessávú internet előfizetésük mellé kedvező feltételekkel vásárolhatnak mobil Internet hozzáférést is.

Az elsősorban IP-technológián alapuló távközlési szolgáltatások nyújtásával foglalkozó Netfone meglévő kábelszolgáltató és távközlési partnereivel együttműködve értékesíti a mobilnet szolgáltatást. Ezen partnerek közül elsőként a Drávanet ügyfelei számára érhetőek el a mobilinternet csomagok, de a Vodafone közleménye szerint további szolgáltatók csatlakozása is várható a következő hetekben, hónapokban. A Netfone mindenesetre ambiciózus célokat tűzött ki maga elé: a cég partnereivel együtt "közel" félmillió háztartásba kívánja eljuttatni a Vodafone mobilinternet szolgáltatást.

A Vodafone lapunknak eljuttatott álláspontja alapján valószínűsíthető, hogy nem ezek lesznek az utolsó ilyen megállapodások a cég részéről. "Célunk az, hogy sikeres nagykereskedelmi együttműködésekkel is bővítsük a mobil-internet értékesítéseink számát. Amennyiben találunk további olyan partnereket, akikkel kölcsönösen előnyös megállapodást tudunk kötni, úgy őket is– a Btel-hez és a Netfone-hoz hasonlóan - professzionális nagykereskedelmi szolgáltatásokkal támogatjuk mobilpiaci szereplésükben" - nyilatkozták lapunknak a szolgáltató sajtóosztályán.

A partnerek által kínált mobilnet műszaki paramétereit tekintve értelemszerűen megegyezik a Vodafone saját márkanév alatt működő megoldásaival. A szolgáltatások jellemzően a távközlési cégek meglévő termékeivel összecsomagolva, 1, 3 és 8 GB-os opciókkal lesznek elérhetők az ügyfelek számára, akik nem a Vodafone-nal, hanem a Btel-lel, illetve a Netfone partnereivel köthetnek szerződést. A szolgáltatás ügyfélszolgálati tevékenységét, a számlázást szintén a Btel, illetve a Netfone partnerei fogják ellátni, akiknek a Vodafone technikai támogatást nyújt a nagykereskedelmi szolgáltatás keretén belül.

A brit tulajdonú szolgáltatónak láthatóan komoly szüksége is van az efféle megállapodásokra, a Vodafone mobilnetes ügyfélbázisa ugyanis idén január óta gyakorlatilag stagnál, miközben a vállalat részesedése a forgalmat bonyolított előfizetések terén 1,36 százalékpontot zuhant január végétől május végéig. Kérdéses ugyanakkor, hogy mennyire válhat be a nagykereskedelmi modell: a Telenor korábban hasonló megállapodást kötött a primer körzetekkel is rendelkező Invitellel, az eladások azonban a statisztikák tanúsága szerint nem táltosodtak meg az együttműködés hatására.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 10:53

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.