Szerző: Bodnár Ádám

2010. július 5. 10:43

Repülőjegy-keresőt vesz a Google

Történetének negyedik legnagyobb akvizícióját hajtja végre a Google, a 700 millió dollárért felvásárolt cég az ITA Software, amely repülőjegy-keresési, -foglalási rendszert fejleszt. Az ITA segítségével a Google még jobb utazási információkat szolgáltathat.

Az akvizíció kapcsán Eric Schmidt, a Google vezére elmondta, az ITA technológiájára építve valami olyasmit készül létrehozni a keresőóriás, amely jelenleg nincs a piacon, de hogy pontosan miben gondolkodik a Google, arról egyelőre nincs információ. Az ITA zászlóshajója a QPX, amely többféle feltétel alapján teszi lehetővé a repülőjáratok keresését, illetve a jegyárak összehasonlítását. A Google kezében számos olyan szolgáltatás van, amelyek integrálhatók az ITA repülőjegy-keresőjével, a webkeresőn kívül ilyen lehet például a Google Maps és a Google Earth is, a Google Calendar, vagy akár az Android operációs rendszer.

A Google nem tervez beszállni a repülőjegy-foglalási piacra, a vállalat klasszikusan a hirdetési bevételekre összpontosít és ez most sem lesz másként. Az online utazási oldalak látogatóinak túlnyomó többsége a keresőkből érkezik és a legtöbben egy utazás tervezését is valamelyik webkeresővel kezdik el. Az utazás az egyik legnagyobb üzlet az interneten, piaci becslések szerint évente több mint 80 milliárd dollár értékben vásárolnak az internetezők utazási szolgáltatásokat, például szállodai szobát, bérelt autót vagy repülőjegyet. A világon értékesített repülőjegyek felét már online értékesítik, mondta el Eric Schmidt.

/

Bennfentes források szerint az ITA-ra több cég is szemet vetett, például az Expedia, a Travelport és a Kayak utazási portálok, valamint a világ egyik legnagyobb jegyfoglalási rendszerét üzemeltető Amadeus is. Hogy a Google a legmagasabb ajánlattal nyert-e vagy mert elsőként lépett, nem tudni, de a két cég a hivatalos közlemény szerint már megállapodott mindenben. A Google és az ITA vezetése is jóváhagyta a felvásárlást.

Az 1995-ben alapított ITA Software termékeit számos utazási oldal és légitársaság (pl. Alitalia, American Airlines, LOT, US Airways, Virgin Atlantic) használja, illetve a Google első számú riválisának tekinthető Microsoft Bing is ennek a segítségével szolgáltat a repülőjáratokról bizonyos információkat. A Google várakozásai szerint az ügylet nem vet fel versenyügyi aggályokat, mivel a webkereső és az ITA nem versenytársa egymásnak, nem azonos piacon működnek, a helyzet azonban távolról sem ennyire egyértelmű, mivel mindkét szoftver piacvezető a maga területén. Az azonban valószínű, hogy ha a hatóságok vizsgálatot is indítanak, jóváhagyják majd az ügyletet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról