Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Új műholdas szolgáltató léphet be a magyar piacra

Koi Tamás, 2010. június 28. 12:02
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Rövidesen újabb műholdas szolgáltató telepedhet meg hazánkban, így a jelenleg négyszereplős DTH-piac öttagúvá bővülhet. Gondban lehet az Antenna Hungária és a Digi.

hirdetés

A hazai piac új szolgáltatója Csehország és Szlovákia legnagyobb műholdas műsorszórója, a Skylink lesz, mely az említett két országban több mint egymillió ügyféllel rendelkezik (ennyi ügyfele a hazánkban működő négy szatellites műsorszórónak összesen nincs). A szolgáltatás az itthon  kevéssé elterjedt pre-paid, vagyis előre fizető rendszerben működik, emellett ingyenes csatornákat is kínál, ezzel lényegében ugyanazt a struktúrát alkalmazva, amit földfelszíni digitális platformján az Antenna Hungária nyújt.

Két héten belül döntenek

A Skylink a cseh nemzeti hírközlési hatóságtól (RRTV) a nyár elején kapott engedélyt a szolgáltatás magyarországi elindítására, azt ugyanakkor egyelőre nem tudni, hogy valójában mikor, és milyen kereskedelmi partnerek bevonásával kezdődhet meg az új DTH-platform működése hazánkban. A HWSW külföldi forrásoktól úgy értesült, hogy a szolgáltatás elindításával kapcsolatos részletek és a végső döntések várhatóan két hét múlva válhatnak nyilvánossá.

Jaromir Glisnik, a platformot üzemeltető cseh TradeTec vezérigazgatója június közepén egy interjúban hangsúlyozta, a magyar piac "logikus" terjeszkedési lehetőséget jelenthetne a most még csak Csehországban és Szlovákiában működő szolgáltatásnak. A Skylink jelenleg a SES Astra műholdján sugároz a keleti 23,5 fokon - mint ismeretes, ezt a platformot váltja le a nyáron a UPC Direct szolgáltatása, az újonnan piacra lépő céggel így az Astra visszanyerne egy magyarországi ügyfelet.

A Skylink úgynevezett pre-paid rendszerben működő műholdas szolgáltató, mely kizárólag a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges dekóderkártyákat nyújtja az ügyfeleknek - a havidíjas rendszerekhez képest többnyire egyező, vagy kedvezőbb áron. A vásárlóknak maguknak kell gondoskodniuk arról, hogy a műholdas antennát a megfelelő pozícióba állítsák, illetve be kell ruházniuk egy kompatibilis kártyaolvasóval rendelkező set-top boxba is. Az eszközbeszerzés és az antennák felszerelése és beállítása egy vagy több partnercégen keresztül történhet - úgy tudjuk, hogy itthon a UPC korábbi egyik legnagyobb partnerének számító Bétacom lehet a Skylink egyik potenciális nagy viszonteladója.

Az északi szomszédunknál rendkívül népszerű Skylink jelenleg 23 ingyenesen fogható csatornát és három fizetős csomagot kínál, összesen további 35 tévéadással. A választékban HD-ben sugárzott csatornák is szerepelnek. A kódkártya érvényessége havonta, vagy évente hosszabbítható meg, a 24 csatornából álló fizetős alapcsomag 250 cseh koronába, vagyis átszámítva nagyjából 2750 forintba kerül. Az éves konstrukció ára körülbelül 30 ezer forintnak felel meg.

Nem csak a műholdasok lehetnek bajban

Bár a Skylink műholdas szolgáltató, a cég magyar piacra lépésével nem kizárólag a szatellites szolgáltatók veszíthetnek ügyfeleket. Hasonló konstrukcióban működik ugyanis az Antenna Hungária MinDig TV-je is, ahol az ügyfelek hét szabadon fogható csatornát nézhetnek tetőantenna és megfelelő dekóder, illetve tévékészülék segítségével, a kínálat ugyanakkor nemrég egészült ki tíz fizetős csatornával, melyek szintén kódkártya segítségével nézhetők. A MinDig TV Extránál három hónap a minimális igénybevételi idő pre-paid konstrukció esetén: ez jelenleg 5999 forintba kerül, az éves pre-paid kártya ára 13999 forint.

A hazai műholdas szolgáltatók ma az Antenna Digital mintegy negyvenezres ügyfélbázisával együtt körülbelül 800 ezer ügyféllel rendelkeznek összesen. A piacot jelenleg az árérzékeny felhasználókat célzó Digi vezeti több mint 45 százalékos részesedésével, de a cég hónapok óta folyamatosan ügyfeleket veszít, miközben a Magyar Telekom alig másfél éves Sat TV szolgáltatása szárnyal, elsősorban a csomagolt, kedvezményes konstrukcióknak köszönhetően. A UPC Direct előfizetői bázisa hosszú hónapok óta stagnál, a prémium szolgáltatásokkal indító Hello HD pedig nemrég tette rá a kezét a főváros körzetében mikrohullámú adást sugárzó Antenna Digital szolgáltatásra, de részesedése a vezeték nélküli műsorsugárzási piacon áprilisban ezzel sem érte el az öt százalékot.

A Skylink ezzel együtt a lehető legjobb időzítéssel jelenhet meg a magyar műsorszóró piacon, mivel az analóg földfelszíni sugárzás jövőre tervezett, fokoztatos leállítása miatt több százezer ügyfél kényszerülhet rá, hogy új, digitális szolgáltatást vegyen igénbye.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!