Szerző: Koi Tamás

2010. május 18. 13:24

Félmilliónál is több telenoros SIM-kártya kallódik a fiókokban

Részben a szezonális hatásoknak köszönhetően, részben üzletpolitikai döntések alapján tovább csökkent a mobilszolgáltatók aktív előfizetői bázisa áprilisban.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) friss mobilpiaci statisztikái szerint 45 ezerrel 10,816 millióra csökkent a forgalmazásban résztvevők, azaz az utolsó három hónapban hívást indító vagy fogadó ügyfelek száma a három hazai mobilszolgáltatónál. A forgalmazásban résztvevő SIM-kártyák száma 2009 decembere óta összességében 115 ezerrel csökkent, ugyanakkor a teljes ügyfélszám az év első négy hónapjában 105 ezerrel növekedett, és jelenleg eléri a 11,898 milliót.

A teljes ügyfélbázis növekedése mellett az aktív, tehát ténylegesen is forgalmazó előfizetők számának csökkenése a szokásos év eleji szezonális hatásokat tükrözi: a karácsonyi bevásárlások során többen vásároltak feltöltőkártyás konstrukcióval mobiltelefont, de mivel nem használták a kártyát, három hónapon belül kikerült az aktív körből a SIM. Egyes szolgáltatók emellett vélhetően az év elején is tovább folytatták a promóciós akcióikat, mely során többnyire grátisz feltöltőkártyás SIM-eket ajándékoztak jelentős számú ügyfélnek.

\"\"
Ügyfélszám-változás az aktív ügyfeleknél, szolgáltatónként (első négy hónap)
HWSW grafika, forrás: NHH

Az NHH rendszeresen közzéteszi a szolgáltatók százalékos piaci részesedését, mely alapján könnyen kiszámolható, hogy a három hazai operátor ügyfélbázisa az adott időintervallumban számszerűen hogy változott. A statisztikák alapján áprilisban mind a T-Mobile-nál (körülbelül 8 ezerrel), mind a Telenornál (nagyjából 17 ezerrel), mind a Vodafone-nál (csaknem 20 ezerrel) csökkent az aktív ügyfelek száma, az év első négy hónapját összeadva azonban megfordul a sorrend: a T-Mobile tavaly december óta több mint 52 ezer, a Telenor 45,5 ezer, a Vodafone pedig csupán 17,2 ezer aktív ügyfelet veszített el - igaz, a három szolgáltatónak ebben a sorrendben arányaiban több ügyfele is van.

A statisztikák alapján szintén kiszámolható, hogy a legtöbb olyan előfizetés, mellyel az elmúlt három hónapban semmilyen forgalmat nem bonyolítottak, a Telenorhoz tartozott áprilisban. A Pannonból nevet váltó szolgáltatónál a beszéd- és SMS-forgalmazásra egyáltalán nem használt SIM-ek aránya 14 százalékos volt (a szolgáltatónál több mint 583 ezer olyan előfizetés volt áprilisban, amely nem vett részt forgalomban az azt megelőző három hónapban), a T-Mobile-nál és a Vodafone-nál pedig rendre 7 százalék körüli ugyanez az arány.

A piaci részesedéseket tekintve 2010 április végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése a márciusi 43,09 százalékról 43,06 százalékra, a Pannoné 34,88 százalékról 34,87 százalékra csökkent, a Vodafoné pedig 22,03 százalékról 22,08 százalékra növekedett. Az aktív ügyfeleknél a Vodafone piaci része a márciusi 22,71 százalékról 22,62 százalékra, a Pannoné 32,98 százalékról 32,96 százalékra csökkent, míg a T-Mobile 44,31 százalékról 44,42 százalékra növelte piaci részesedését.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról