Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Még nem találta meg a kitörési pontot a Pannon

Bizó Dániel, 2010. május 05. 11:00
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az első negyedévben tovább folytatódott a Pannon kitartó mélyrepülése, a vállalat az eddigi pályáján mozog tovább is, ami erőteljesen olvadó bevételeket és romló nyereségességet jelent. A Pannon egyelőre nem találta meg a kitörési pontot.

A Pannon az első negyedévben a korábbi évek szezonalitásának megfelelően visszaeső árbevételt szenvedett el a negyedik negyedévhez képest, ahogyan várható volt, és annak 11,5 százalékos nagysága is megfelel a szezonalitásnak. Ez ugyanakkor azt jelenti, hogy a 39,2 milliárdos forgalom a tavalyi, válság sújtotta első negyedévet is alulmúlta 9,5 százalékkal, mivel tavaly év közben alig tudott negyedéves növekedéseket elérni, szemben a korábbi évekkel.

A névváltozás alatt álló szolgáltató üzemi, vagyis adózás és kamatfizetés előtti nyeresége (EBIT) 10,5 milliárd forintot tett ki, ami 19 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál, és 7,3 százalékkal magasabb a negyedik negyedévesnél, amit az alacsonyabb marketing- és ügyfélakvizíciós költségek magyaráznak. A cég 29 ezer előfizetést vesztett egy év alatt, ebből 12 ezer az elmúlt három hónapra esik, az aktív forgalmazók száma pedig a negyedévben 28 ezerrel csökkent, miután a teljes piacon összesen 61 ezer magyar előfizetést szüntettek meg az ügyfelek. Mindeközben az előfizetésenkénti árbevétel (ARPU) 8 százalékkal 3470 forintra olvadt a Pannonnál. A cég költséghatékonysági intézkedései nyomán 250 alkalmazottól szabadult meg az első negyedév folyamán, beruházásait pedig 38 százalékkal 1,7 milliárd forintra mérsékelte.

A cég közlése szerint elhúzódó recesszió tapasztalható a piacon, és a hatósági szabályozás akadályozza alkalmazkodási törekvéseit. A Pannon az elmúlt időszakban elsőként vállalta fel a magyar mobil távközlési szabályozás nyílt kritizálását. A kritika egyik sarkalatos pontja, hogy minden egyes bázisállomás után igen magas frekvenciahasználati díjat kell fizetni, ami üzletileg ellenérdekeltté teszi a szolgáltatót egy maximális lefedettségű és olcsóbb szolgáltatás kidolgozásában, mint amilyen a pico- és femtocellák alkalmazása, ami különösen városi környezetben lenne kritikus.

A Pannon árbevételének szezonálisan szabályos alakulása arra utal, hogy az operátor továbbra is a piaci trendekkel teljes összhangban mozog, és nem tudott elszakadni attól, annak ellenére sem, hogy a vállalat láthatóan jelentős erőfeszítéseket tett és tesz erre, az elmúlt hónapokban záporoztak a változtatások - viszonyítási pontként a Magyar Telekom szolgál majd, amely jövő héten jelent. A Pannon a tavalyi harmadik negyedévben előbb behúzta a kéziféket a készüléktámogatás visszafogásával, majd a negyedik negyedévben nagy offenzívát indított az ügyfélszerzés érdekében, a kampányokon és akciókon kívül megalkotott egy kifejezetten alacsony havidíjú csomagot is, aminek egyelőre nem látszanak a hatásai a teljes előfizetői bázison.

A vállalat most névváltásba kezdett, valamint önállósította a fiataloknak célzott djuice márkát, amely a márkakép megtisztításának és a márka későbbi sorsa eldöntésének első lépése. Ha beváltja a hozzá fűzött reményeket a djuice, és megfelelő mennyiségű ügyfelet tud szerezni, akkor akár önálló virtuális szolgáltatóvá is fejlődhet, míg ellenkező esetben minden bizonnyal megszünteti azt a cég. A Pannon elnök-vezérigazgatója, Anders Jensen a HWSW-nak adott interjújában elmondta, hogy hisz a változtatás és a növekedés lehetőségében, és újszerű termékekkel nagy várakozással tekint 2010 elé. Ennek egyik előfutára annak a csomagnak a megjelenése, amely hívásonként, nem pedig időalapon számláz, valamint az idősávos internetcsomag bevezetése, amely lehetővé teszi a nagyobb éjszakai letöltéseket. A vállalat eközben olyan, Magyarországon új ötletekkel igyekszik egyszerre figyelmet szerezni és költségeit csökkenteni, mint amilyen az áthelyezésre váró bázisállomásaira történő licitálás.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.