Szerző: Dojcsák Dániel

2010. április 26. 16:19

4,2 millió magyar ügyfél még mindig nem netbankol

A GKIeNET felmérése szerint tavaly év végére már több mint 2,4 millió lakossági és 350 ezer vállalati ügyfél rendelkezett online banki ügyintézésre lehetőséget adó szerződéssel a hazai bankok ügyfeleként.

Az elmúlt évek elhúzódó, viszonylag lassú növekedése után tavaly 21 százalékos bővülés mellett 2,4 millióra növekedett a lakossági internetbankot használó ügyfelek száma. A vállalati oldalon ennél csekélyebb a növekedés, ott mindössze 13 százalékkal gyarapodott az online bankolni vágyók száma. Amennyiben a tendencia hasonlóképp folytatódik idén is, akkor az internetbank a lakossági piacon is utolérheti a mobilbank regisztrációk számát. Ez utóbbi kategória Magyarországon tavaly év végén 2,9 millió lakossági és 210 ezer vállalati ügyfelet számolt, az éves növekedés viszont csak 10-12 százalékos.

Lakossági netbank-ügyfelek Magyarországon
\"\"

A mobilbanki szolgáltatást kínáló pénzintézetek esetében a lakossági ügyfeleknek már a 42 százaléka kezelheti mobilon az ügyeit, míg a vállalatoknál ez az arány alig 27 százalékos. Az internetbank is átlépett egy lélektani határt, ugyanis tavaly év végére már az ügyfelek 35 százalékat intézhette banki ügyeit online is. A vállalati szegmensben ennél valamivel jobb az arány, ott a teljes ügyfélbázis 45 százaléka használhat netbankot. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy használják is ennyien ezeket a szolgáltatásokat, a felmérés mindössze az arra jogosultak körét vizsgálja.

Robbanásszerűen nő a népszerűsége az úgynevezett webkártyáknak is, melyek kizárólag online fizetésre jogosító virtuális bankkártyák. A 2008 végi 200 ezres darabszám helyett 2009 végén már 280 ezer ilyen kártya volt használatban. A hazai gyakorlatban azonban továbbra is komoly bizalmatlanság lengi körül az online fizetést. Sokan továbbra is félnek tőle, nem képesek megkülönböztetni a megbízható és a veszélyes oldalakat.

Webkártyák száma Magyarországon
\"\"

Ráadásul az utóbbi időben gyakran fordulnak elő bankok oldalait másoló adathalász támadások, melyek közül a legtöbb szerencsére nagyon gyenge kísérlet, s kevesen dőlnek be nekik, de a médiában nagy figyelmet kapnak, ami sokakat elrettenthet. A webkártya terjedésével viszont erősödhet a magyar online fizetési hajlandóság, hisz az ügyfelek minden esetben csak kisebb, vagy az épp aktuális vásárlásra elegendő összegeket helyeznek el a webes kártyához tartozó folyószámlán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról