Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A mobilnetesek majd negyede a semmiért fizet

Koi Tamás, 2010. április 08. 10:40
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Februárban is folytatódott az az év eleji trend, mely szerint lassabban nő a mobilinternetre előfizetők száma a három hazai szolgáltatónál. Ezzel együtt egyre többen vannak, akik előfizettek a mobilnetre, de valójában nem használják.

Lassul a növekedés a mobilnet-piacon

A Vodafone, a Pannon és a T-Mobile mobilinternetes ügyfeleinek száma egyre közelebb ér az egymilliós mérföldkőhöz: a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) februári gyorsjelentése szerint a három cég teljes ügyfélbázisa az év második hónapjában 13 ezerrel, 959 ezerre bővült, vagyis a növekedés jóval szerényebb, mint a tavalyi év 35 ezres havi átlaga, és hatezerrel kevesebb, mint a tavaly februári növekedés.

Az előfizetői táboron belül az aktív, vagyis az utolsó hónapban legalább 1 byte adatot forgalmazó előfizetések száma is nőtt ugyan, de még szerényebb mértékben: itt mindössze 3 ezerrel, 738 ezerre emelkedett az ügyfélszám. A tavalyi év átlaga szerint hónapról-hónapra több mint 25 ezer új, aktív mobilnetes ügyfél csatlakozott a szolgáltatókhoz, a háromezres februári növekedés nem csak ettől az átlagtól marad el jelentősen, de mióta az NHH közli a statisztikákat, soha nem volt még ilyen lassú az ügyfélkör bővülése egyetlen hónap alatt.

Sokan fizetnek a semmiért

Milyen előfizetésekről van szó?

Az NHH mobilnetes előfizetésnek számol minden olyan opciós tarifát vagy önálló díjcsomagot, mely az adott naptári hónap utolsó napján legalább 10 megabájt adatmennyiséget tartalmaz, és a havidíja nulla forintnál több (prepaid és postpaid egyaránt).

A statisztikák mélyére ásva további érdekességeket is felszínre lehet hozni, összehasonlítva a teljes előfizetői bázist, vagyis a fizető ügyfelek számát azokéval, akik feltételezhetően ténylegesen is használják a szolgáltatást. Idén februárban a teljes ügyfélbázis csupán 77 százaléka volt aktív, vagyis az előfizetők 23 százaléka lényegében a semmiért fizetett a mobilszolgáltatóknak ebben az időszakban (vagy promóciós ajándékként kapta a mobilnetes SIM-et vagy előfizetést, amit aztán nem használt).

Ez az arány ráadásul az idő előrehaladtával jelentősen romlott. Tavaly februárban a teljes előfizetői bázis 82,5 százaléka aktívan használta a mobilnetet, de az aktív felhasználói bázis még idén januárban is 0,7 százalékponttal erősebb volt, mint az azt követő hónapban. Szolgáltatókra lebontva elmondható, hogy a T-Mobile és a Vodafone mobilnetes előfizetői közelítőleg ugyanolyan arányban aktívak, előbbinél körülbelül 80, utóbbinál 81 százalék ez a mutató. A Pannonnál jelentősen több inaktív előfizető van: ennél a szolgáltatónál a mobilnetes ügyfelek csupán 67 százaléka generált forgalmat februárban.

A piaci részarányok mindemellett ezúttal sem változtak számottevően: Az összes előfizetőt tekintve a T-Mobile piaci részesedése a januári 46,38 százalékról 47,02 százalékra emelkedett, a Vodafoné 25,04 százalékról 24,81 százalékra, a Pannoné pedig 28,58 százalékról 28,16 százalékra csökkent februárban. A forgalmazásban résztvevő ügyfelek arányát tekintve ennél valamivel nagyobb volt a mozgás, így a Pannon részesedése a januári 25,36 százalékról 24,41 százalékra, a Vodafoné pedig 26,28 százalékról 26,21 százalékra csökkent, míg a T-Mobile részesedése 48,36 százalékról 49,38 százalékra nőtt.

Februárban emellett mindhárom mobilszolgáltatónál jelentősen visszaesett az adatforgalom a januárihoz képest, a három szolgáltató ügyfelei mintegy 1 millió 60 ezer gigabájtnyi adatot forgalmaztak, 116 ezerrel kevesebbet, mint az előző hónapban - az adatforgalom csökkenése arányait tekintve mindhárom szolgáltatónál egyforma mértékű volt.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.