:

Szerző: Dojcsák Dániel

2010. március 18. 13:18

Kérdés nélkül kikapcsolja a mobiltévét a T-Mobile

Ha a felhasználó nem használja eleget a már kifizetett szolgáltatást, akkor kikapcsolja a szolgáltató. A történet persze nem ennyire egyszerű: oka van annak, hogy a T-Mobile deaktiválja Médiamánia díjcsomagos ügyfeleinek a nem használt mobiltévét.

Habár a szolgáltatás minőségével és árával senki nem elégedetlenkedik, a T-Mobile Médiamánia díjcsomagjával kapcsolatban komoly ügyféltájékoztatási problémákra derült fény a napokban. A szolgáltatás előfizetési díjában benne foglaltatik szabadon felhasználható SMS, adatforgalom, illetve mobiltévé is. Utóbbit amennyiben az ügyfél nem veszi igénybe 45 napon keresztül, deaktiválják.

Télen pihen a mobil tévé

A téli, otthonülős délutánok és esték bizonyára kevés felhasználót sarkalltak arra, hogy mobiljuk apró kijelzőjén kövessenek tévéműsorokat, most a tavasz beköszöntével és a Formula 1 szezon indulásával azonban sokan lehetnek, akik a szabadban pihennek, távol a lakás bezártságától, de ettől függetlenül nem szeretnének lemaradni például az időmérő edzésről, egy híradóról, vagy a Barátok Közt aktuális epizódjáról.

A Médiamánia csomagot igénybe vevők közül sokan lehetnek, akik kihagyták az elmúlt 1,5 hónapot, de most újra tévéznének mobilon. A T-Zones webes, WAP-os felületéről indítható mobiltévé menüpontba lépve viszont azzal az üzenettel szembesülnek majd, hogy a tévészolgáltatásra nincsenek előfizetve, s mindenféle sallang nélkül a weboldal az 1990 forintos havidíjas konstrukciót említve vezeti az embereket az aktiválás gomb irányába.

Homár poszt

Egy, a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blognak írt üzenet hívta fel a figyelmünket a problémára, habár az elmúlt időszakban mi magunk is találkoztunk a jelenséggel. A hivatalos tájékoztatás viszonylag szűkszavú volt a témával kapcsolatban, mindössze annyi derült ki, hogy ennek a megoldásnak üzleti okai vannak. A HWSW feltételezése szerint a Médiamánia csomag kedvező percdíjai és a benne foglalt SMS-ek, adatforgalom és tévészolgáltatás csak úgy üzemeltethető megfelelő nyereséggel a kínált árakon, hogy a felhasználók jelentős része nem fogja kimeríteni a kereteit. Amennyiben mindenki maximálisan kihasználná a lehetőségeket, akkor a havidíj jóval magasabb kellene legyen.

Spórolni kell a jó ajánlathoz

A HWSW információi szerint a mobiltévé 45 nap utáni deaktiválásának oka, hogy a T-Mobile az aktív előfizetők után fizet licencdíjat a tévécsatornáknak, s luxus lenne azok után is kifizetni, akik valójában nem is használják a szolgáltatást. A többi extra esetében éppen ezért nem életszerű arra számítani, hogy kikapcsolják, hiszen a tévével ellentétben az MMS, az adatcsomag vagy az SMS szolgáltatás aktívan tartása nem jelent extra költséget a szolgáltatónak.

A probléma tehát nem a szolgáltatással, a tájékoztatással van. Túlzás lenne azt kérni a szolgáltatótól, hogy ismerje fel a SIM-kártya adatok alapján a WAP-portálon a látogatót és az alapján szegmentáltan jelenítse meg a weboldalakat és a Médiamánia díjcsomag felhasználóinak ne az előfizetéses ajánlat jelenjen meg. Ugyanakkor a szolgáltató részéről egyetlen sornyi szöveg sem utal arra, hogy amennyiben az adott felhasználó médiamániás, akkor ő havidíj-mentesen, de ugyanazzal a módszerrel rendelheti meg a tévét, mint a többiek.

Ahhoz, hogy valaki rájöjjön a trükkre, bele kell ásnia magát a Médiamánia csomag leírásába, s ott a világosszürke, lap alján lévő apró betűs részből derül ki, hogy ez nem átverés, nem a jól fizető ügyfelekkel való kibabrálás. A szöveg szó szerint: \"A Mobil TV szolgáltatás kizárólag a MédiaMánia díjcsomagokban vehető igénybe havidíjmentesen, amennyiben más, nem MédiaMánia díjcsomagra vált, a Mobil TV havi díja a mindenkor hatályos Díjszabás szerint kerül kiszámlázásra.
MédiaMánia díjcsomagok esetében, amennyiben az előfizető a Mobil TV szolgáltatást folyamatosan 45 napon keresztül nem veszi igénybe, a szolgáltató jogosult a Mobil TV szolgáltatást deaktiválni. A Szolgáltatás igény esetén újra aktiválható. Az aktiválás a MédiaMánia díjcsomagokon belül díjmentes.\"

Nem kell duplán fizetni

A hivatalos tájékoztatás szerint tehát minden Médiamánia-előfizető nyugodtan rábökhet a megrendelés menüpont alatt a \"bekapcsolás\" gombra, nem lesz neki kiszámlázva külön a mobiltévé. Pontosabban a csomag számlázási szokásainak megfelelően a számlán szerepel majd a költség, de egy jóváírással együtt, csakúgy, mint az SMS-ek és a GPRS adatforgalom esetében.

Szerkesztőségünkben mi magunk is szembesültünk a problémával, de az útmutatásnak megfelelően újra megrendeltük a szolgáltatást, ami bekapcsolt állapotra váltott, s ezt követően az \"alap csatornák\" menüpontban ott sorakoztak a megszokott ikonok. Ha valaki mégis az előfizetési oldalon landol, annak érdemes a mobil böngészőjének átmeneti tárát (cache) üríteni, ezután újra próbálni a betöltést. Tudomásunk szerint egyébként hamarosan az iPhone-felhasználóknak már nem kell a mobilböngészőből megnyitott T-Zones wap oldallal bohóckodniuk, hanem egy dedikált alkalmazáson keresztül is elérhetik a televíziós szolgáltatást.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 05:54

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.