:

Szerző: Koi Tamás

2010. február 23. 10:22

Főként unaloműzésből internetezünk mobilon

A mobilos internetezési szokásokról tett közzé statisztikákat február közepén egy amerikai PR-ügynökség, melyből egyebek mellett kiderül, hogy a mobil nem önkifejezésre szánt eszköz az amerikaiak számára, akik többnyire egyszerűen unaloműzésből interneteznek mobilon.

Bár a részletes használati statisztikákat látványosan ábrázoló felmérés a felnőtt amerikai lakosság körében készült, a mobilos internetezési szokások Európában is hasonlóan alakulnak, jóllehet ideát adott esetben teljesen más indíttatással és céllal, valamint eltérő arányban használják a mobiltelefonokat interneteléréshez.

A Ruder Finn Mobile Intent Indexe szerint az amerikaiak átlagosan naponta mintegy 2,7 órát interneteznek a mobiljukról, azzal az elsődleges céllal, hogy elüssék valahogy az időt. Ennek érdekében a legtöbben szociális életüket gondozzák a mobil segítségével - a mobilfelhasználók 91 százaléka használja a telefont erre a célra, ezen belül is elsősorban azonnali üzenetküldő alkalmazásokon, e-maileken és közösségi oldalakon keresztül lépnek kapcsolatba másokkal.

A telefon ugyanakkor az üzletben vagy a pénzkezelésben is hasznos társ lehet, világít rá a felmérés. Az amerikai mobilosok 60 százaléka intézi valamilyen szinten üzleti ügyeit a mobiltelefon segítségével, összehasonlítva az internetet hagyományos módon, számítógépről használók 45 százalékával. A legnépszerűbb üzleti felhasználási mód az online bankolás (46%), vagy az ehhez közel álló számlaegyenleg lekérdezés (40%).

Amerikai felmérés lévén nem meglepő az az eredmény, miszerint a tengerentúlon előszeretettel használják adakozásra, vagy valamilyen magasztos ügy támogatására is a mobilt, ugyanakkor a mobilról internetezők körében kevesebben (76%) veszik igénybe tanulásra ezt az eszközt, mint a PC-ket. A felmérést készítő cég szerint mindez elsősorban annak köszönhető, hogy a mobiltelefonokon keresztül elsősorban gyorsabban akarunk információhoz jutni, a rendelkezésre álló idő alatt nem lehet elmélyülni mélyebben az ismeretekben.

A felmérés a fentieken túl arra is rámutat, hogy az amerikaiak kevéssé használják önkifejezésre, vagyis elsősorban valamilyen kreatív tevékenységre a mobilinternetet. Ezen a téren a férfiak és a nők aránya erőteljesen eltér egymástól - mutat rá a felmérés -, a nőknél a mobilos netezés inkább önkifejezési célt szolgált, míg a férfiak elsősorban az üzlethez használják ezt a kommunikációs csatornát.

A GKIeNET tavaly októberi tanulmánya szerint Magyarországon a mobilinternet-szolgáltatást leggyakrabban még adatkártya használatával veszik igénybe (79%). A mobiltelefon modemként való használata kevésbé elterjedt (21%) – a mobiltelefon kijelzőjén pedig a mobilinternetezők mindössze 14 százaléka szokott böngészni. Az előfizetők 86 százaléka jelenleg csak egyetlen módon használja a technológiát, míg a legkevésbé jellemző kombináció (6%), hogy az adatkártyával történő internetezés mellett a mobiltelefonon, annak képernyőjét használva is böngészik a világhálót.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 18:29

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.