:

Szerző: Koi Tamás

2010. február 1. 12:16

Már nem e-mailben kell panaszkodni a szolgáltatókra

Változott a fogyasztói a panaszbejelentés módja a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz tartozó hírközlési fogyasztói jogok képviselőjénél.

A különböző szolgáltatók hírközlési szolgáltatásaival kapcsolatos panaszokat eddig elektronikus úton többnyire e-mailben lehetett eljuttatni a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjéhez (HFJK), erre azonban mostantól nincs lehetősége a panaszos ügyfeleknek: ha valakinek a szolgáltatás minőségével, az ügyfélszolgálattal, netán a számlázással kapcsolatban megoldatlan problémája adódik, egy erre a célra rendszeresített űrlapon tehet bejelentést.

A szakhatóság honlapján található elektronikus űrlap elsődleges célja a HFJK-hoz történő bejelentési folyamatot egyszerűsítse, valamint, hogy segítse a fogyasztói beadványozást az által, hogy hosszas levelek írása helyett előre megadott elemek közül választva, gyorsan, strukturáltan elküldhető a fogyasztói panasz. Az űrlapon kapcsolattartási forma és a személyes adatok mellett kötelező megadni, hogy milyen hírközlési területet érint a probléma, valamint szintén listából lehet kiválasztani a szolgáltatás és a szolgáltató nevét (a listában a beadványozás támogatás érdekében olyan szolgáltatók/szolgáltatások is szerepelnek, melyek időközben megszűntek, pl. T-Kábel, T-Online).

A fogyasztónak ezek után egy maximum 1500 karakteres, lényegre törő levélben kell kifejtenie panaszát, majd külön azonosító és regisztráció nélkül elküldheti az űrlapot az illetékeseknek. Az űrlap hasonló azokhoz az elektronikusan kitölthető bejelentőkhöz, melyeken egyebek mellett a kéretlen reklámlevelek küldőivel szemben tehető bejelentés, vagy éppen aminek a segítségével piacfelügyeleti eljárás megindítása kérelmezhető.

Fontos különbség ugyanakkor, hogy a HFJK nem hatóság, ezért - az eltérő jogi szabályozás miatt - a hatósági eljárásokkal ellentétben a neki tett panaszbejelentéshez nem szükséges ügyfélkapu azonosítóval rendelkezni. Emlékezetes, hogy az NHH tavaly ősszel szüntette meg a spambejelentésre használható e-mail címet, és a fentebb már linkelt űrlapon tette csak lehetővé a bejelentést, melynek feltétele volt, hogy a sértett ügyfélkapu-azonosítóval is rendelkezzen. A spamellenes lobbi akkor úgy vélekedett, hogy mindez a kéretlen leveleket küldőknek kedvez.

A hatóság ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a pontos ügymenetről nem saját hatáskörében dönt, hanem a a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény (KET) vonatkozó passzusait veszi figyelembe. Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője a HWSW-nek elmondta, az űrlap mindenképpen fejlettebb ügyintézési mód, mint az e-mailes bejelentés, ezzel együtt egyszerűbbé, átláthatóbbá és a várakozások szerint gyorsabbá teszi a teljes ügymenetet.

Takács hozzátette, az űrlap elhelyezésének további előnye, hogy az ügyfél az NHH weboldalán található, fogyasztóknak szóló szekcióban esetleg bejelentés nélkül is megtalálhatja a választ a kérdéseire, problémájára.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 17:21

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.