Szerző: Koi Tamás

2009. december 29. 12:37

Öt év múlva megduplázódik a mobil eszközök száma

Öt év múlva megduplázódhat az egy év alatt szállított mobil eszközök (mobiltelefonok, MID-ek, netbookok, modemek és más, hasonló berendezések) értékesítési volumene, legalábbis ezt jósolja az ABI Research ötéves előrejelzésében, melyet az X-bit labs híroldal dolgozott fel.

A cég friss, becsléseken alapuló statisztikái szerint idén nagyjából 1,2 milliárd mobil eszközt - zömében mobiltelefont - szállítottak a gyártók, 2014-re ezek száma pedig várhatóan eléri a 2,25 milliárdot. Az elemzőcég szerint a következő években komoly hangsúlyeltolódásra lehet majd számítani a piacon, így a mobiltelefonok forgalma várhatóan jóval lassabban nő majd, mint más, napjainkban népszerűvé váló mobil megoldásoké.

\"A mobilkommunikáció konvergenciája a végéhez közeledik, most a divergencia időszaka következik. A technológia a legtöbb eszköz számára készen áll, már csak az üzleti és számlázási modelleket kell kialakítani\" - értékelte a helyzetet Michael Morgan, az ABI elemzője, hozzátéve, hogy a következő öt évben jelentősen változhatnak majd a piacon jelenleg kialakult erőviszonyok.

Az elemzőcég szerint ma ugyanis még egyértelműen a mobiltelefonok képezik a mobil szegmens magját, a mobilkészülékek húzóereje azonban egyre gyengül, olyannyira, hogy - elsősorban a válság hatására - idén gyakorlatilag teljesen leállt a növekedés ezen a területen. A mobilhálózatokon keresztüli adatátvitelre használt modemek, valamint az úgynevezett ultramobil eszközök forgalma mindemellett szárnyalt, a két terület éves szinten 40 és 67 százalékos növekedést tudott produkálni, ami Morgan szerint jelzésértékű, és főleg a mobilszolgáltatók számára jelent üzleti lehetőséget.

Mindez az ABI szerint a piac szükségszerű átrendeződésével járhat a következő években. Bár az okostelefonok forgalma ma még arányaiban fellendülni látszik, éppen ez a terület lesz az - vélik a cég elemzői -, melynek a legnehezebb lesz helytállnia az új érában. A telefongyártók ezért kénytelenek lesznek az olcsóbb készülékek körét bővíteni, ha meg akarják őrizni piaci befolyásukat, a MID-ek és netbookok gyártóinak pedig ezzel együtt jobban meg kell különböztetniük termékeiket a notebookoktól.

A piac alakításában a mobilszolgáltatók is komoly szerephez jutnak, akik manapság már inkább a mobilinternet.értékesítésben látják a növekedési lehetőséget az egyre telítettebbé váló hang szegmens mellett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról