Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Közeleg a PS3 nyereségessé válása

Bizó Dániel, 2009. december 14. 14:59
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Közel jár a Sony ahhoz, hogy elfojtsa a PlayStation 3 gyártásán keletkező veszteségeket, derül ki az iSuppli legújabb elemzéséből. A japán vállalatnak egyetlen év alatt mintegy negyedével sikerül visszaszorítani a költségeket.

Az iSuppli ismét darabokra szedte a PS3 aktuális változatát, és legújabb költségelemzése szerint a 120 gigabájtos verzió legyártása jelenleg 336 dollárba kerül a Sonynak, ami kizárólag a hardver előállítást tartalmazza, a jogdíjakat, a csomagolást és szoftverekhez tapadó kiadásokat nem. Ez az összeg több mint 110 dollárral alacsonyabb a tavalyi összegzésnél, mikoris 449 dollárban állapította meg a hardver összköltségét. Ezzel együtt is a PS3 továbbra is súlyos költségbeli hátrányban van az Xbox 360-nal szemben, mivel szinte minden téren drágább megoldásokat alkalmaz.

Oneda Nobuyuki, a Sony pénzügyi vezérigazgatója a cég második naptári negyedéves számaival kapcsolatos konferenciahíváson elmondta, hogy a költségcsökkentések a terveknek megfelelően haladnak, és a gépet nagyjából 70 százalékkal olcsóbban állítják már elő. Ez a 336 dolláros becslés nagyjából összhangban van az Oneda által megadott adattal, ha figyelembe vesszük a jen erősségét, valamint azt, hogy Oneda valószínűleg a kontroller nélküli adatot adta meg.

Az iSuppli az első generációs PS3 előállítási költségét 840 dollárra becsülte, vagyis 60 százalékos csökkentést becsül dollárban kalkulálva, miközben a Sony költségbázisának legnagyobb részét képező jen mára nagyjából  25 százalékkal erősebb a dollárral szemben, a kettőt kombinálva pedig 68 százalékos megtakarítást kapunk.

A PS3 legdrágább alkotóeleme továbbra is a Blu-ray meghajtó a maga 66 dollárjával, ami az az Xboxhoz képest önmagában mintegy 40 dollárt jelenthet. A második legdrágább alkatrész az NVIDIA által tervezett RSX grafikus chip a hozzá integrált 256 megabájt GDDR3 memóriával, ez 46 dollárt jelent. Az iSuppli is úgy találta, hogy a jelenlegi RSX-ek még 65 nanométeres eljárással készülnek, vagyis itt még nem történt meg a migráció kisebb, 45 nanométeres geometriára. Ez a korábbi spekulációk szerint még idén megindulhat termelési oldalon, bár erről hivatalos információ nem látott napvilágot. Az RSX-ek előállítását a Toshiba vezeti saját fejlesztésű eljárásán. Ezzel a váltással nagyságrendileg további 10 dollárt lehet megtakarítani. A már 45 nanométeren lévő Cell 38 dollárba kerül, amivel 8 dollárral és 19 százalékkal olcsóbb a 65 nanométeresnél.

Az iSuppli megjegyzi, hogy az új PS3-ban Sony mérnökeinek közel 40 százalékkal sikerült csökkenteni a szükséges alkatrészek számát az eredeti hardverváltozathoz képest, amivel csökkenthető az összeszerelés költsége és a selejthányad. A kevesebb és alacsonyabb fogyasztású alkatrésznek köszönhetően vált lehetővé a kompaktabb, olcsóbb kivitel. Az iSuppli további jelentős megtakarításokat vár 2010-ben is.

A Sony ezek alapján még mindig veszteséggel forgalmazza a PS3-at, ugyanakkor az eddigi tendenciák figyelembe vételével jövőre, a konzol életének negyedik évében elérheti azt a pontot, amikor globálisan már nullszaldós lesz a gyártás - Európában akár nyereségessé is válhat év közben, míg az Egyesült Államokban jövő év végére érheti el a küszöböt. A Sony vezetőinek utalásai alapján azonban újabb árcsökkentés nem valószínű jövőre, miután a cégnek pénzügyi teljesítményére kell fókuszálnia a piaci térnyeréssel szemben, és meg kell kezdenie visszahozni a PS3-ba ölt dollármilliárdokat.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.