Szerző: Bodnár Ádám

2012. április 6. 13:36

Folytatódik a HTC vesszőfutása

Nyilvánosságra hozta első negyedéves nem auditált eredményeit a HTC. A windowsos, majd később androidos mobiljaival az élvonalba került vállalat átaludta a tavalyi évet, nem tudott igazán vonzó új modellekkel előrukkolni, ami a tavalyi év vége után a 2012 eleji értékesítési eredményein is meglátszik.

2012 első három hónapjában 67,8 milliárd tajvani dollár (2,3 milliárd amerikai dollár) bevételt ért el a HTC, ez nem kisebb mint 35 százalékos éves visszaesést jelent - elemzők 65-70 milliárdos összeget vártak a cég február elején közzétett borús nyilatkozata után. A profit még ennél is nagyobb mértékben zuhant,a 4,46 milliárd tajvani dolláros (151 millió amerikai dolláros) nettó profit mindössze a 30 százaléka az egy évvel korábbinak és jócskán alatta marad a Bloomberg által megkérdezett elemzők 4,62 milliárdos prognózisának.

A HTC is tisztában van vele, hogy bele kell húznia, 2012 az átalakulás éve a vállalatnál. 2011-et lényegében átaludta a cég, míg a versenytársak az év második felére frissített, új modellekkel jelentkeznek, a HTC erejéből mindössze a Sensation frissítésére futotta, ez azonban sem formatervében, sem hardverspecifikációi tekintetében nem tudta felvenni a versenyt a konkurensekkel. "Egyszerűen elcsesztük a termékeket" - mondta a február 6-án tartott elemzői konferencián Winston Yang pénzügyi vezető. "A formátumok is jobbak lehettek volna és a design is jobb lehetett volna. De megtanultuk a leckét."

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A cég a barcelonai Mobile World Congressen rukkolt elő 2012-es készülékeivel, amelyek alapján elmondható, tanult a hibáiból. A 4,6" 720p kijelzővel és négymagos processzorral szerelt One X csúcsmodell és a felsőkategóriás, kétmagos One S a napokban került a boltokba és a tesztelőkhöz, akik el voltak ragadtatva tőlük. Noha a formaterv maradt a régi, a polikarbonát és alumínium ház vékonysága, a kijelzők minősége és a hardverek teljesítménye mindenki tetszését kivívta, a HTC emellett sokat fejlesztett a kamerával elérhető képminőségen is. Ezek a telefonok azonban az első negyedéves eredményeket még nem tudták befolyásolni.

A második negyedévben azonban már érezhető lesz a hatásuk, elemzők szerint ezért a cég piaci növekedése bőven felül fogja múlni a szezonálisan megszokottat - igaz, ehhez a katasztrofális első negyedév is kellett.A vállalat nem hozta nyilvánosságra, hány készüléket értékesített az első negyedévben - tavaly ilyenkor 9,7 millió okostelefonon adott túl, amivel az ötödik legnagyobb gyártó volt akkor még a Nokia, az Apple, a Samsung és a RIM mögött. A piaci erőviszonyok azóta jelentősen átrendeződtek, a Nokia és a RIM is mélyrepülésben van, de az első negyedéves teljesítményére a HTC sem lehet büszke.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról