:

Szerző: Koi Tamás

2009. december 11. 11:48

Offenzív reklámstratégiát választott a Nokia

A cégtől eddig szokatlan módon, offenzív reklámstratégiába kezdett a tengerentúlon a Nokia. A finn telefongyártó új vállalati okostelefonjának promócióival nyilvánvalóan a Research in Motion (RIM) potenciális ügyfeleit célozza.

A Nokia a nemrég piacra dobott, E72 üzleti okostelefon új internetes promóciójában a RIM által gyártott BlackBerry készülékek vállalati üzenetküldő rendszerével hasonlítja össze saját, Mail for Exchange megoldását, mely az új vállalati készüléken kívül jelenleg több mint 50 Nokia telefonnal érhető el. Az üzletembereknek egyébként éppen a BlackBerry telefonok kínáltak elsőként push e-mail szolgáltatást, a Nokia szerint azonban a RIM azonnali e-mail küldő rendszere a köztes szoftverkörnyezet, illetve az esetleges plusz díjazásnak köszönhetően drágább.

\"\"
A Nokia Mail for Exchange folyamatábrája...

\"\"
....és ugyanez BlackBerry Enterprise Servert használva

A Nokia Mail for Exchange nem csak a levelek, hanem a céges kapcsolatok, a naptárbejegyzések és feljegyzések szinkronizációjára is képes a Microsoft Exchange Activesync segítségével. Az árkülönbséget - ezzel együtt a Nokia kampányának gerincét - az adja, hogy azoknál a vállalatoknál, melyek BlackBerry telefonokból építik ki flottájukat, mindez a BlackBerry Enterprise Server platform közbeiktatásával lehetséges, melynek licencelése jelentős költségekkel járhat.

\"\"

Az erre, valamint az E72 megjelenésére felépített reklámkampány szokatlan az eddig meglehetősen visszafogott kommunikációt folytató Nokiától, ugyanakkor az angolszász, leginkább tengerentúli piacokon mindennapos jelenségnek számít az ilyen nyílt szembeállítás - erre példa a Verizon AT&T-t, valamint az Apple Microsoftot alázó kampánya.

Az offenzív kampány időzítése nem véletlen: a Nokiának - különösen Észak-Amerikában - most mindennél nagyobb szüksége van arra, hogy feltörekvő, vagy a helyi piacon uralkodó nagy riválisaival szemben megőrizze, illetve erősítse pozícióját mind a mobiltelefonok, mind az okostelefonok szegmensében.

A cég a harmadik negyedévben 108,5 millió mobiltelefont értékesített, ami 8 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Ebből 16,4 milliót tettek csak ki az okostelefonok, ami felülmúlja ugyan a tavalyi 15,5 milliót, de félmilliós visszalépés a második negyedévhez képest, miközben a piac dinamikusan, 41 millióról 47 millió darabra bővült. Ennek hatására a cég részesedése az okostelefonok terén 41 százalékról 35 százalékra esett vissza egyetlen negyedév alatt.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 07:32

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.